وبلاگ فروهر

نورپردازی کافی شاپ

نورپردازی کافی شاپ

تحقیقات جدید در حوزه بازاریابی نشان می دهد که دکوراسیون کافی شاپ و نورپردازی رستوران تاثیر زیادی در جلب مشتری دارد. یک کافی شاپی که دکوراسیون آن خوب طراحی و نورپردازی شده باشد، به مشتریان خود حس بهتری می دهد و این حس بهتر برای جلب مشتری بیشتر کافی است. برای یک کافی شاپ حرفه ای لازم است تا در کنار طراحی دکوراسیون، نورپردازی کافی شاپ را به صورت درست و اصولی خود انجام دهید. اما در این بین باید حواستان به مصرف انرژی نیز در طراحی سیستم نورپردازی باشد. در این نوشته از وبلاگ فروهر دیزاین چند ایده و پیشنهاد مدرن و جذاب برای نورپردازی کافی شاپ و رستوران شما مطرح می‌کنیم که می‌تواند الهام‌بخش تصمیمات آتی شما باشد. هم چنین برخی از محصولات فروهر دیزاین که برای کافه شاپ پیشنهاد می کنیم را معرفی می کنیم.

نورپردازی کافی شاپ

اصول مهم در نورپردازی کافی شاپ چیست؟

روشنایی و نورپردازی صحیح، می‌تواند کلید موفقیت و شناخته شدن کافه و کافی شاپ شما در منطقه باشد. در انتخاب نورپردازی علاوه بر فاکتورهای زیبایی شناختی و تم کلی و شخصیت کافه، بایستی به میزان مصرف انرژی و کیفیت نور تولیدی آن نیز توجه داشت. اما مهمترین ایده ها در نورپردازی مدرن کافه این موارد هستند.

استفاده از چراغ‌های ریلی و قابل تنظیم

چراغ‌های ریلی از جمله ادوات روشنایی هستند که این روزها بیشتر از قبل مورد توجه طراحان روشنایی و دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرند. چراغ‌های ریلی ظاهر مدرنی دارند و دست شما را در هنگام طراحی نورپردازی و روشنایی برای اعمال تغییرات در آینده باز می‌گذارند. این مدل چراغ کافه در نورپردازی بالکن و تراس نیز کاربرد دارند.

لوستر مدل ترینیتی

3,900,000 تومان4,500,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-017
ابعاد کلی  15 در 15 در 120 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3500 لومن
گارانتی دو سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از 20 سانتی متر تا یک متر وجود دارد.
  • قابلیت سفارش با ابعاد دلخواه وجود دارد.

استفاده صحیح از نورپردازی تاکیدی

 نورپردازی تاکیدی باعث می‌شود تا توجه مخاطبین و مشتریان شما به محدوده‌ای خاص جلب شود. استفاده صحیح از این نوع روشنایی می‌تواند باعث افزایش فروش و بهبود وضعیت کسب و کار شما شود. در عین حال استفاده متعدد و ناصحیح آن نیز موجب حواس‌ پرتی مشتری می‌شود که بر دیدگاه او نسبت به کافه یا کافی شاپ شما تاثیر منفی می‌‌گذارد.

نورپردازی تاکیدی کافی شاپ

استفاده از نور طبیعی در طول روز 

خورشید بهترین و با کیفیت‌ترین منبع نوری است که ما هر روزه به صورت رایگان از آن بهره می‌بریم. کافه خود را طوری طراحی کنید که در طول روز بیشترین استفاده ممکن از نور خورشید را داشته باشید. فضای کافه شما اگر با نور خورشید روشن شده باشد، در طول روز بسیار سرزنده و پر انرژی به نظر می‌رسد و در مقابل اگر نورگیر آن کوچک باشد، فضای کافه شما در ذهن رهگذران و مشتریان دلگیر و تاریک ثبت می‌شود.

لوستر مدل هگزا

2,950,000 تومان3,750,000 تومان
کد محصول FD-CP-012
ابعاد کلی طول خطوط نور 35 سانتی متر و قطر کلی 90 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2600 لومن

استفاده از چراغ‌های رنگی برای تزیین محیط داخلی

استفاده از تیوب‌ها و ریسه‌های رنگی اگر به صورت صحیح و غیر اغراق شده باشد می‌تواند حال و هوای کافه یا کافی شاپ شما را به صورت مثبت تحت تاثیر قرار دهد. ریسه‌های رنگی با قابلیت تغییر رنگ و همچنین کنترل نوردهی (دیمر) جذابیت بصری فوق العاده می‌توانند داشته باشند. این مورد دقیقا جز موارد مشابه در انتخاب آباژور مناسب می باشد.

نورپردازی رنگی کافی شاپ

توجه به جلوه بیرونی روشنایی و نورپردازی کافی شاپ و کافه

کافه و کافی شاپ‌ها معمولا ویترین ندارند. به همین دلیل فضای داخلی آن‌ها بایستی جلوه‌ای را ایجاد کند تا از طریق آن رهگذران رغبت حضور در آن را پیدا کنند. این نکته شاید یکی از مهم‌ترین نکات طراحی روشنایی و نورپردازی کافه و کافی شاپ باشد.

نورپردازی خاص کافی شاپ

از نورهای گرم استفاده کنید

همانطور که در مقاله دمای رنگ نور به طور کامل توضیح دادیم، نورهای گرم و با دمای رنگ پایین (۳۰۰۰ کلوین) باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در افراد می‌شوند. استفاده از نور گرم در کافه فضا را دلپذیر می‌کند و استرس را از مشتریان شما دور می‌سازد و باعث می‌شود لحظات شیرین‌تری را سپری کنند.

لوستر مدل ویژن

3,400,000 تومان4,050,000 تومان
کد محصول FD-CP-011
ابعاد کلی طول بدنه 150 سانتی متر و طول شلنگ نوری 300 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 6500 لومن

استفاده از چراغ‌های آویز مدرن

بسیاری از افراد برای مطالعه یا انجام کارهای روزمره‌شان به کافه‌ها سر می‌زنند. استفاده از چراغ‌ آویز کافی شاپی و لوستر مدرن می‌تواند نور مورد نیاز این کارها را با هزینه و صرف انرژی کمتری تامین کند، بدون این که فضاهای دیگر کافه شما تحت تاثیر این روشنایی قرار بگیرد.

لوستر مدل کیوب

12,400,000 تومان13,500,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-016
ابعاد کلی  50 در 50 در 50 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3500 لومن
گارانتی دو سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از 20 سانتی متر تا یک متر وجود دارد.
  • قابلیت سفارش با ابعاد دلخواه وجود دارد.

نورپردازی عمومی را فراموش نکنید

نورپردازی عمومی باعث می‌شود تا فضای کافه و کافی شاپ شما بدون در نظر گرفتن روشنایی‌های دیگر، در تمامی فضاها نوری یک دست داشته باشد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این نوع نورپردازی کافی شاپ عدم وجود نقاط تاریک و سایه‌های شدید در محیط است. استفاده از پنل‌های ال ای دی و یا چراغ‌های توکار پیشنهادات خوبی برای رفع کردن این نیاز می‌توانند باشند.

نورپردازی عمومی کافی شاپ

از چراغ‌های تزیینی استفاده کنید

حتما در محیط کافه خودتان از چراغ‌ آویز کافی شاپ که به جلوه‌های بصری و زیبایی محیط اضافه می‌کنند، استفاده کنید. دلیل این کار هم البته ساده و کوتاه است؛ زیبایی. استفاده از چراغ دیواری می تواند یک راه حل ارزان و بسیار تاثیرگذار باشد. این چراغ ها فضایی از محیط مغازه شما را اشغال نمی کنند و نور بهتری به دکوراسیون شما می دهند.

لوستر مدل ریگل

1,475,000 تومان1,975,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-006
ابعاد کلی قطر 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

استفاده از آینه و چراغ‌های کوچک را فراموش نکنید

 استفاده از آینه‌ها و آباژور رومیزی می‌تواند باعث بهبود کیفیت روشنایی کافه شما شود. البته حتما در نظر داشته باشید که آینه‌ها نباید طوری استفاده شوند که موجب ایجاد نارضایتی و احساس نامطلوب در مشتریان شوند

لوستر مدل مثلث

4,550,000 تومان5,600,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-007
ابعاد کلی طول خط نوری 70، 50 و 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 5000 لومن
گارانتی یک سال
  • این محصول قابلیت چیدمان مختلف بر اساس طراحی دلخواه را دارد.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

لوستر برای کافی شاپ

چراغ های آویز و لوستر مدرن می توانند بالای هر میز به صورت مجزا، بالای کانتر بار و … نصب شوند. این چراغ ها جز تامین نور لازم زیبایی دوچندانی به محیط شما می بخشند. با توجه به دکوراسیون کافه می توانید از آویزهای فلزی، شیشه، چوبی و بتنی استفاده نمایید.

هم چنین چراغ های دیواری بسیار نور جذابی روی دیوار ایجاد می کنند. این چراغ ها در کنار دیگر المان های روشنایی با توجه به ظاهر زیبایی که دارند در جذب مشتری بسیار تاثیرگذارند.  چراغ های دکوراتیو به صورت روکار به راحتی روی دیوار قابل نصب می باشند.

امیدواریم این ایده ها برای نورپردازی کافی شاپ شما مفید واقع شوند. شما می توانید با استفاده از این ایده و عکس ها محیط خود را زیباتر و متفاوت تر کنید. شما می توانید انواع چراغ های تزیینی برای کافه شاپ و رستوران خود را از فروشگاه فروهر نیز سفارش دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهارده =

سبد خرید