وبلاگ فروهر

نورپردازی دفتر خانگی

نورپردازی دفتر خانگی

نورپردازی دفتر خانگی به چهار مرحله نورپردازی نیاز دارد تا بتوانید در محیطی آرام و راحت کار کنید. در اینجا به شما خواهیم گفت که این چهار مرحله را چگونه اجرا کنید. اگر شما هم مانند میلیون‌ها ایرانی  هستید که به صورت دورکاری و در حال حاضر از خانه کار می‌کنند، بسیار مهم است که به نورپردازی دفتر خانگی و یا هوم آفیس خود به درستی بپردازید. ترکیب مناسبی از نور طبیعی و انواع نور مصنوعی که در زوایا مختلف قرار بگیرند و از منابع نوری باشند که به درستی انتخاب شده اند، میتوانید محیطی عالی برای بهره وری بیشتر کاری و آرامش دریافت کنید. در واقع این بخش جز از فرایند نورپردازی خانه است.

نورپردازی هوم آفیس

مرحله اول: استفاده بهینه از نور طبیعی در نورپردازی دفتر خانگی

بهترین طرح‌ های معماری برای مجتمع های تجاری و اداری به صورتی طراحی شده اند که در آنها بیشترین میزان استفاده از نور طبیعی امکانپذیر باشد. در همه مراکز خرید و ساختمان های اداری شما پنجره های بزرگ و سرتاسری را میبینید که نور طبیعی را به سرتاسر محیط میبخشند و باعث روشنایی در روز میشوند. شما نیز باید از همین استراتژی برای نورپردازی دفتر خانگی خود استفاده کنید و تا جایی که امکانش برای شما فراهم است در ساعاتی که نور روز وجود دارد از آن استفاده لازم را ببرید.

نور طبیعی که از پنجره ها و نورگیرها میتابد، می تواند خستگی چشم را کاهش دهد و محیط کار را لذت بخش تر و سازنده تر کند. در صورت امکان، میز خود را نزدیک پنجره قرار دهید و صندلی به سمت منظره باشد تا در حین کار به هنگام خستگی با خیره شدن به مناظر دورتر از خستگی چشم خود بکاهید. این ترفند یک تمرین برای استراحت چشم پس از خیره شدن به مانیتور است.

نکته مهم: در حالی که نور طبیعی می تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند، همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در بینایی شود و در طولانی مدت باعث سوزش چشم شود. پس به هنگام استفاده از نورطبیعی سعی کنید نور را تا حد ممکن نرم تر کنید. اضافه کردن پرده پنجره برای فیلتر کردن نور، استفاده از پرده هایی که میزان کمی از تابش نور را می گیرند و همچنین استفاده از قاب های ضد اشعه UV به صفحه مانیتور برای کاهش تابش نور خورشید و افزودن نورپردازی موضوعی از زاویه بالای سر را در نظر بگیرید.

نورپردازی دفتر خانه ای

مرحله دوم: استفاده از نور هدایت شده

ما به نور هدایت شده نیاز داریم تا به ما برای انجام کارهای مختلف کمک کنند ما برای انجام هر فعالیت مختلف ممکن است که به نورپردازی متفاوتی نیاز داشته باشیم. از این رو به سیستم های نورپردازی که در جهت کمک به ما و برطرف کردن نیاز های ما اجرا می شوند، به عنوان نورپردازی اصلی نام برده می شود. لامپ های قابل تنظیم در این نوع نورپردازی بسیار کارآمد هستند شما با کمک این لامپ ها میتوانید نور را به جایی که بیشتر به آن نیاز دارید برسانید.

سایرمنابع نوری مانند نور های سقفی و نورپردازی با چراغ LED که قابلیت تعیین جهت تابش  را دارند و همچنین نور هایی که از کف تابانده می شوند، میتوانند در دسته نور های اصلی قرار بگیرند. این نور ها به هدایت کردن نور به مسیری که نیاز بیشتری درآن منطقه به آن دارید شما را یاری می کنند. آباژور رومیزی می تواند بخشی از این کار را برای شما انجام دهد.

مرحله سوم: استفاده از کنترلر های نوری

گذراندن ساعات طولانی در یک محیط روشنایی ثابت می تواند برای سلامتی ما مضر باشد و هم چنین ریتم شبانه روزی ما را مختل کند. بدن ما از نظر بیولوژیکی به محیط‌ های روشنایی نیاز دارد که سطح نور آن محیط ها، با توجه به زیاد و کم شدن نور طبیعی تغییر می‌کنند. ما صبح‌ها به نور بیشتری و عصرها به نور کمتری نیاز داریم. نورپردازی دفتر خانگی یا هوم آفیس خود را طوری انجام دهید که قابل کنترل و تغییر بر اساس نیاز های روزمره شما به نور باشد. پس به هنگام اضافه کردن یک منبع نوری تمام تلاش خود را بکنید تا نوری را اضافه کنید که با نیازهای شما سازگار است و براساس زمان روز تغییرمی‌کند. داشتن چندین لایه نور، از جمله نور غیرمستقیم و روشنایی های  اصلی و همچنین دیمرها می تواند به شما در شخصی سازی محیط نور کمک کند.

نورپردازی دفتر در منزل

مرحله چهارم: ایجاد فضایی راحت

استفاده از دفاتر خانگی  به این معنی نیست که هوم آفیس شما مانند برخی از فضاهای اداری خشک و رسمی باشد. شما میتوانید دفتر خانگی خود را با نورپردازی به یک فضای متفاوت تر تبدیل کنید. یک دفتر کار خانگی باید راحت باشد و نور مناسب برای یک محیط کاری آرام را داشته باشد.

چراغ های آویز، لامپ ها، لوسترها و چراغ دیواری همگی می توانند روحیه و سطح راحتی اتاق را بهبود بخشند. مجموعه ای از چراغ های دیواری و یک آباژور رومیزی برای روی میزکار درخشش گرمی را در دفتر خانگی شما ایجاد می کند.

نورپردازی دفترخانگی

داشتن یک  نورپردازی عالی در دفتر خانگی به شما کمک می‌کند که به هنگام کار در دفتر خانه‌ تان احساس بهره‌وری و آرامش بیشتری داشته باشید. پس اگر شما وقت زیادی را در هوم آفیس خود می گذرانید باید حتما به نورپردازی آن نیز اهمیت بدهید. برآیند کاری شما بستگی به فاکتور های مختلفی در فضای کاری شما دارد که نورپردازی نیز یکی مهم ترین این فاکتور ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 16 =

سبد خرید