وبلاگ فروهر

انتخاب لوستر میز ناهارخوری

انتخاب لوستر میز ناهارخوری

نورپردازی اغلب جواهر خانه نامیده می شود و در واقع یک لوستر زیبا می تواند حس زرق و برق و درخشندگی را به هر فضایی بیاورد. اما فراتر از ظاهرش، انتخاب لوستر میز ناهارخوری باید کاربردی نیز باشد تا غذا خوردن با دوستان و خانواده را به تجربه ای دلپذیر تبدیل کند. با رعایت این پنج نکته برای انتخاب لوستر بالای میز ناهار خوری خود از اشتباهات هزینه بردار خودداری کنید.

لوستر سقفی ناهیرا

1,800,000 تومان2,300,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-008
ابعاد کلی طول 120 و عرض 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

ویژگی های لوستر بالا میز ناهارخوری چیست؟

هماطور که قبلا در مورد پرفروش ترین مدل لوستر گفتیم، لوستر بالای میز متفاوت از لوستر بالای جزیره آشپزخانه یا لوستر آشپزخانه است. مهم ترین  ویژگی‌های لوستر برای روی میز ناهارخوری عبارتند از:

1. طراحی زیبا و منحصر به فرد: لوسترهای بالای میز ناهارخوری با طراحی زیبا و جذاب، به دکوراسیون داخلی فضای ناهارخوری شما زیبایی و شکوه می‌بخشند.

2. نورپردازی مناسب: لوستر مناسب بالای میز ناهارخوری با امکانات نورپردازی مناسب، به شما امکان می‌دهد تا با حفظ بالاترین میزان روشنایی ممکن از غذاهایتان و بودن در کنار عزیرانتان لذت ببرید.

3. بازتاب کننده فضای کوچک: در فضاهای کوچک، استفاده از لوستر بالای میز ناهارخوری باعث بازتاب گسترده‌تر نور در فضای کوچکتان خواهد بود.

4. نصب و استفاده آسان: لوستر بالای میز ناهارخوری با نصب آسان و استفاده راحت، به شما امکان می‌دهند تا به راحتی و با تغییر حس بهتری از غذای خود لذت ببرید.

لوستر سقفی ویژن

2,900,000 تومان3,500,000 تومان
کد محصول FD-CP-011
ابعاد کلی طول بدنه 150 سانتی متر و طول شلنگ نوری 300 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 6500 لومن

سبک را انتخاب کنید

اینکه شما لوستر مدرن، سنتی یا نئوکلاسیک را انتخاب کنید، تفاوت چندانی در عملکرد آن و کیفیت نوری که ساطع می‌کند، ندارد. بنابراین در حالی که به دنبال چراغی هستید که ظاهر خوبی داشته باشد، به دنبال وسایلی باشید که نور خوبی نیز دارند. تصویر زیر چند سبک اساسی را نشان می دهد. اولین مورد یک لوستر با لامپ های آشکار است که اغلب نور خیره کننده ای دارد که چشم را اذیت می کند. این نوع چراغ ها دارای سایه روی میز و نقاط روشن در سقف هستند.

لوستر دوم دارای نورهایی با سایه های مات است که می تواند به پخش نور و محدود کردن نوری که چشم را اذیت می کند، کمک کند. اگرچه میز ممکن است هنوز خیلی تاریک باشد.

لوستر سوم دارای نورهای رو به پایین است که برای ایجاد نور ملایم روی صورت افراد و تابش نور به میز مناسب هستند.

انتخاب لوستر میز ناهارخوری

اندازه مناسب در انتخاب لوستر میز ناهار خوری

انتخاب یک لوستر با سایز مناسب به شکل لوستر و اندازه میز بستگی دارد. در حالی که برخی از افراد ممکن است یک لوستر بزرگ برای ایحاد جلوه چشمگیر انتخاب کنند. اما اگر می خواهید ظاهر سنتی تری داشته باشید، این دستورالعمل های ساده برای اندازه لوستر را دنبال کنید.

لوستر گرد: آن را بین نیم تا سه چهارم عرض میز نگه دارید.

لوستر مستطیلی: لوستری را پیدا کنید که بین یک چهارم و یک دوم عرض میز و بین یک سوم تا دو سوم طول میز را بپوشاند.

نوشته اندازه لوستر در وبلاگ فروهر می گوید که چگونه اندازه یک لوستر گرد یا مستطیلی باید با اندازه یک میز مطابقت داشته باشد.

انتخاب لوستر میز

لوستر بالای میز ناهار خوری را در ارتفاع مناسب نصب کنید

اگر می خواهید لوستر را آنقدر بالای میز آویزان کنید که کسی آن را نبیند، دلیلی برای خرید لوستر وجود ندارد. آویزان کردن چراغ در پایین تر برای روشن کردن میز تاثیر زیادی دارد و درخشندگی به چهره ها و به اتاق می بخشد.
روش معمول این است که یک لوستر را بین 70 تا 80 سانتی متر بالای میز آویزان کنید. این فاصله از قسمت پایین چراغ آویز گفته شده است. این کار باعث می شود تا یک خط دید واضح در سراسر میز داشته باشید در حالی که لوستر به اندازه کافی زیبا دیده می شود و پایین نگه داشته می شود.

چراغ های سقفی توکار و دیمر اضافه کنید

اضافه کردن چراغ‌های توکار و هالوژن سقف به محدود کردن نورهای خیره کننده لوستر در شب کمک می‌کند. مخصوصاً برای لوسترهای دارای نور بالا. چراغ های توکار نور را به سمت میز ناهارخوری می فرستند و به فیلتر کردن نور در کل فضا کمک می کنند.

هم چنین بهتر است از لوستر با سوئیچ دیمر استفاده کنید. سطح نور را پایین بیاورید تا زمانی که بتوانید به راحتی به لامپ ها نگاه کنید. برخی از لوسترها با نورهای بالا ممکن است میز را تاریک کند و در شب باعث تابش نور خیره کننده شوند.
برای لوستری که در ایجاد نور خوب است اما نور را به سمت میز نمی‌برد، یک نور رو به پایین توکار را در دو طرف اضافه کنید. اینها نور را به سمت میز می آورند و به راحتی می توانید ببینید.

لوستر میز ناهارخوری

لامپ های مناسب استفاده کنید

انتخاب لامپ قبلا آسان بود، اما اکنون انتخاب های زیادی وجود دارد که به راحتی گیج می شویم. در اینجا چند نکته سریع برای آسان کردن روند وجود دارد.

برای اکثر فضاهای داخلی، لامپ های SMD سفید گرم را انتخاب کنید. اگر فضایی با رنگ‌های سرد زیاد دارید، مانند سفید، آبی و خاکستری، 3000K را در نظر بگیرید.

به دنبال لامپ های کم نور گرم باشید که می توانند از 2700K به “نور شمع” یا تا 1600K تغییر کنند. این لامپ ها کم نور شدن یک لامپ رشته ای را تقلید می کنند و وقتی کم نور می شوند گرم و ملایم می درخشند.

لوستر سقفی لاین

1,150,000 تومان1,650,000 تومان
کد محصول FD-CP-009
ابعاد کلی طول 120 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 1500 لومن

مدل لوستر بالای میز غذاخوری

برای انتخاب مناسب‌ترین مدل لوستر برای میز غذاخوری باید ابتدا به سبک و دکوراسیون اتاق توجه کنید؛ آیا اتاق شما دارای دکوراسیون کلاسیک و سنتی است؟ یا از دکوراسیون مدرن و ساده‌ای برخوردار است؟ برای اتاق‌های سنتی لوسترهایی با روکش چرم یا جلوه‌ای قدیمی با فانوس‌های شیشه‌ای و طرح دست‌ساز پیشنهاد می‌گردد.

اما اگر اتاق شما دارای دکوراسیون مدرن است، بهتر است لوسترهایی با طرح‌های ساده و شیک با نور پخشی به‌مراتب ملایم‌تر انتخاب شوند. افرادی که در خانه با ارتفاع زیاد سقف زندگی می‌کنند، می‌توانند از لوسترهای بلند به‌عنوان دکوراسیون اتاق شام استفاده کنند و این لوستر‌ها در کنار مبلمان مرتبط و طرح‌دار و چراغ دیواری، ظاهر جذاب و زیبایی خواهند داشت.

لوستر سقفی زایان

4,700,000 تومان5,700,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-014
ابعاد کلی قطر 80 و 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 9500 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

چند نکته تکمیلی درباره لوستر مناسب بالای میز ناهارخوری مدرن

اگر شما هم به دکوراسیون مدرن علاقه دارید و همه دکوراسیون خود را از این مدل انتخاب کردید، در هر صورت باید لوستر بالای میز ناهارخوری را با در نظر گرفتن برخی ملاحظات انتخاب کنید. عدم توجه به این نکات، می‌تواند فضای میز ناهارخوری را به وصله‌ ای ناجور از پازل دکوراسیون داخلی منزلتان تبدیل کند!

پس قبل از نصب لوستر میز ناهارخوری نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • لوستری انتخاب کنید که با ابعاد میز ناهارخوری تناسب داشته باشد. به‌عنوان یک قاعده سرانگشتی، روشنایی لوستر باید نیم تا حداکثر دو سوم از سطح میز را پوشش دهد.
  • به هماهنگی مفهومی لوستر با دکوراسیون کلی خانه توجه ویژه‌ای داشته باشید
  • ترجیحاً لوستری انتخاب کنید که از نظر رنگ و متریال، به میز و صندلی‌ها نزدیک باشد
  • از به کار بردن نورهایی که بیش‌ازحد تند و زننده هستند، اجتناب کنید.
  • بین نور موضعی و نور محیطی توازن بهینه‌ای برقرار کنید. استفاده از آباژور ایستاده می تواند این توازن را برقرار کند.

لوستر سقفی ریگل

1,350,000 تومان1,850,000 تومان
1,215,000 تومان1,850,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-006
ابعاد کلی قطر 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

با رعایت این نکات در انتخاب لوستر میز ناهارخوری می توانید یک تحول بزرگ در دکوراسیون خود ایجاد کنید. ما در فروشگاه فروهر دیزاین نیز مدل های بسیار زیادی از لوستر و آویز را برای میز ناهارخوری پیشنهاد می دهیم. مدل ناهیرا یکی از بهترین محصولات برای انواع میز ناهارخوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 6 =

سبد خرید