وبلاگ فروهر

آباژور پذیرایی

آباژور پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی باید ویژگی هایی داشته باشد که خاص این فضا است. این آباژور بر خلاف آباژور آشپزخانه یا اتاف خواب فقط جنبه زیبایی ندارد و برای تامین نور پذیرایی هم استفاده می شود. در نتیجه لازم است که آباژور مناسب پذیرایی را با دقت بیشتری انتحاب کنید. ما در این نوشته قصد داریم تمام اطلاعاتی را که برای انتخاب آباژور مناسب پذیرایی نیاز دارید به شما ارائه بدهیم.

آباژور مناسب برای پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی چه ویژگی هایی دارد؟

آباژور را می توانید برای فضاهای مختلف منزل یا محیط کار استفاده کنید. به دلیل تنوع کاربرد انواع آباژور، معمولا مدل های متنوعی از آباژور را می توانید در بازار تهیه کنید. اما این آباژورهای مختلف دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند که باید مدنظر قرار دهید. به عبارت دیگر بهتر از هر آباژور در فضای مخصوص به خود استفاده کنید. به همین دلیل طراحان معتقدند برخی از مدل های آباژور اتاق خواب یا آباژور کنار سالنی برای فضای پذیرایی ممکن است مناسب نباشند.

آباژور مناسب پذیرایی هم باید در درجه اول خیلی شیک باشد. شما معمولا از آباژور برای زیباتر کردن چیدمان و دکوراسیون خود استفاده می کنید. پس بهتر از قبل از خرید به معیارهای طراحی دکوراسیون خود در سالن بیشتر توجه کنید و آباژوری را انتخاب کنید که با آن هماهنگ باشد. یک آباژور نامناسب می تواند باعث بهم ریختن تعادل دکوراسیون شما شود. از آنجایی که پذیرایی هم جز فضاهای اصلی می باشد در نتیجه اهمیت بیشتری دارد.

نورپردازی و روشنایی آباژور هم تاثیر بسیار زیادی در بزرگ تر دیده شدن فضای اتاق دارد. پس بهتر است به این ویژگی آباژور هم دقت کنید. آباژور مناسب پذیرایی علاوه بر نور زیاد، باید دارای پاشش نور یکنواخت باشد. هم چنین دمای رنگ نور هم تاثیر زیادی در دیده شدن دکوراسیون و حس منزل شما دارد. نورهای گرم باعث می شوند محیط خودمانی تر به نظر برسند و لوازم منزل شیک تر دیده شوند.

آباژور مناسب پذیرایی

چرا پذیرایی نیاز به آباژور دارد؟

آباژور یک وسیله مناسب برای ایجاد نور موضعی در محیط است. معمولا نور اصلی از طریق لوستر مدرن تامین می شود و آباژور هم برای تامین نور یک ناحیه یا بهتر دیده شدن اکسسوری ها لازم است. به همین دلیل لازم است که از آباژور متناسب با طرح و نور فضای کلی پذیرایی استفاده کنید.

به همین دلیل اکثر افراد هم ترجیح می دهند تا از خرید آباژور ایستاده برای فضای پذیرایی استفاده کنند. این مدل آباژور با تامین نور به صورت محلی جلوه خاصی به دکوراسیون شما می بخشد. هم چنین آباژور ایستاده نیز بسیار مناسب است. اگر دوست دارید که اکسسوری ها و لوازم شما به خوبی دیده شوند حتما لازم دارید تا علاوه بر استفاده از نور سقفی از آباژور هم استفاده کنید.

آباژورها با ایجاد یک نور در اطراف پذیرایی و به وجود آوردن یک فضای سایه و روشن جلوه بیشتری به خانه شما می دهند. بهتر است این فضا برای شما که از مهمانان خود پذیرایی می کنید خاص تر دیده شود.

این نکته را هم بگوییم که برای خرید یک آباژور مناسب لازم نیست که حتما هزینه زیادی بپردازید. شما می توانید با یک هزینه معقول هم آباژور مناسب پذیرایی خود را پیدا کنید. فقط کافی است فضاهای مختلف پذیرایی را که برای استفاده از آباژور مناسب هستند انتخاب کنید و سپس آباژور مناسب را برای آن فضا خریداری کنید. در ادامه خواهیم گفت که در هنگام خرید به چه مواردی باید توجه کنید.

آباژور ایستاده ژونیپر

2,500,000 تومان3,250,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-011
ابعاد کلی  قطر 30 و ارتفاع 140 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی 
شار نوری 2500 لومن

 

آباژور مناسب پذیرایی را در کجا قرار دهیم؟

برای انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی خود نیاز دارید تا ابتدا فضایی را که می خواهید آباژور را در آنجا قرار دهید مشخص کنید. در نتیجه سعی کنید در ابتدا چیدمان پذیرایی خود را نهایی کنید. بعد از چیدن فضای پذیرایی می توانید از فضاهای خالی برای قرار دادن آباژور استفاده کنید. هم چنین استفاده از ست لوستر و آباژور پذیرایی هم می تواند یک ایده جذاب برای خانه شما باشد. اگر هنور لوستر مناسب را پیدا نکرده اید می توانید به این موضوع هم فکر کنید.

بهتر است این را هم بدانید که برای خرید آباژور شما مشکلات کمتری برای ست کردن آن با سایر لوازم دارد. چون آبازور در رنگ های متفاوت و مدل های بسیار متنوعی تولید می شود. ئس می توانید ابتدا سایر دکوراسیون خود را خرید کنید و سپس به فکر تهیه آباژور باشید.

برای انتخاب محل قرار دادن آباژور ابتدا فضاهایی را که دوست دارید بیشتر دیده شوند را بررسی کنید و سپس به سراغ فضاهای خالی بروید. به این ترتیب فضاهای مورد نظر دکوراسیون شما هم بهتر دیده می شوند و آباژور خود را بهتر نمایش می دهید. بعد از انتخاب فضا سعی کنید آباژوری را انتخاب کنید که از نظر ابعادی و رنگ متناسب با چیدمان آن قسمت از پذیرایی باشد.

آباژور مناسب پذیرایی باید از نظر ارتفاع و اندازه خیلی بزرگ نباشد تا فضای منزل و دکوراسیون پذیرایی ناهمگون دیده نشود. هم چنین از رنگ هایی در آبازور استفاده کنید که خیلی متفاوت نباشند. اگرچه نور آباژور باعث می شود که رنگ بدنه کامل دیده نشود اما این نکته در زمانی که از آباژور استفاده نمی کنید دارای اهمیت زیادی است. رنگ نور آباژور هم ازجمله مواردی است که باید متناسب با فضای پذیرایی انتخاب شود.

نور آباژور مناسب پذیرایی

همانطور که گفتیم آباژور مناسب در پذیرایی باید نور پردازی مناسبی با توجه به فضای شما داشته باشد. انواع نور پردازی  با توجه به شکل، رنگ، جنس لامپ به کار رفته می تواند متفاوت باشد. امروزه لامپ های ال ای دی با تنوع نوری بالاتر باعث شده اند تا تنوع بیشتری از رنگ نور ار تجربه کنیم. این لامپ ها مصرف برق کمتری دارند و در عین حال شدت نوری بیشتری هم دارند. طول عمر این لامپ ها بسیار بیشتر از نسل های قدیم لامپ است و گرمای کمی تولید می کنند.

رنگ نورهای گرم و روشن بیشتر برای ایجاد روشنایی و نورهای سرد هم برای تزیین در یک محیط مناسب هستند. شما با یک نور گرم فضا را صمیمی تر نشان می دهید و با کمک نور سرد می توانید آن را شیک و لوکس تر نمایید. بهتر است قبل از انتخاب آباژور نوع رنگ نوری را که بیشتر دوست دارید مشخص کنید.

آباژور ایستاده هلیکس

3,000,000 تومان3,750,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-012
ابعاد کلی  قطر 30 و ارتفاع 150 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن

 

ابعاد و رنگ

یکی از اصلی ترین اصول چیدمان منزل و دکوراسیون، وجود هارمونی مناسب بین اجزای مختلف است. بنابراین اگر سبک چیدمان خانه شما کلاسیک است، از آباژور های کلاسیک یا سلطنتی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در نگاه کلی یک چیدمان خاص داشته باشید. هم چنین می توانید از آباژور های مدرن در منازل با سبک های معماری مختلف استفاده کنید. لازم به ذکر است که آباژور رومیزی با سبک های کلاسیک و لوکس ارتباط بهتری برقرار می کنند و گزینه مناسبی به عنوان آباژور مناسب پذیرایی در این سبک هستند.

در انتخاب رنگ آباژور هم دست شما در مدل های مدرن کاملا باز است و می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. رنگ های مات برای دکوراسیون امروزی بسیار مناسب تر هستند و رنگ های براق را می توانید برای مبل های با بدنه و پایه استیل سفارش دهید.

آباژور ایستاده لایت هاوس

2,000,000 تومان2,450,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-010
ابعاد کلی  قطر پایه 23 و ارتفاع 155 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی 
شار نوری 1400 لومن

 

کدام مدل آباژور برای پذیرایی بهتر است؟

اگرچه اغلب افراد اباژور ایستاده را به عنوان بهترین گزینه به عنوان آباژور مناسب پذیرایی قبول دارند. اما آباژور رومیزی هم می تواند یک گزینه مناسب در خیلی از منازل باشد. پس پیشنهاد می کنیم قبل از خرید هر دو گزینه را مد نظر قرار دهید. ترکیب خطوط عمودی با خطوط افقیدر نورپردازی می تواند زیبایی بیشتری برای منزل شما ایجاد کند. حتما گزینه های مختلف را در فروهر دیزاین ببینید و انتخاب خود را بر اساس چیدمان منزل نهایی کنید.

نکته مهم در مدل آباژور این است که شدت نور مناسبی داشته باشد. به همین دلیل هر مدل از آباژور که بتواند نور مورد نیاز را تامین کنید می تواند به عنوان آباژور مناسب پذیرایی انتخاب شود. برای انتخاب آباژور مناسب رومیزی به ارتفاع آن دقت کنید. این مدل آباژور نباید بلند تر از مبل های شما دیده شود.

آباژور کنار میز تلوزیون

موارد مهم در نورپردازی نشیمن

همانطور که اشاره کردیم در نورپردازی منزل پنج نور نیاز اساسی و مهم است که باید در نشیمن در نظر گرفته شود. این پنج نور به طور خلاصه عبارتند از: نور کاربردی، نور روشنایی، نور فضا سازی و نور کنترلی. نورهای کاربردی که در انجام دادن کار های روزمره به شما کمک می کنند. برای مثال به شما کمک می کنند  در نشیمن کتاب بخوانید یا با دوستان و مهمانان خود بازی کنید. هم چنین به نورهای روشنایی برای روشن کردن فضای نشیمن خود نیاز دارید تا بتوانید مکالمات روزمره خود را انجام دهید و یا در فضا حرکت کنید. نورهای فضاسازی نیز باعث می شوند تا پس از یک روز کاری طولانی در یک محیط آرامش بخش استراحت کنید. نورهای کنترلی نیز به شما کمک می کنند تا خود را با زمان روز و فعالیت های مختلف که قصد دارید انجام دهید تنظیم کنید. هم چنین نورهای دکوراتیو باعث می شوند  سبک شخصی دکوراسیون و مواردی را که بیشتر دوست دارید بهتر نشان دهید.

 نورهای کاربردی

هر کدام از ما از اتاق نشیمن خود به طور متفاوتی استفاده می کنیم. این بدان معناست که شما می توانید قبل از انتخاب نورپردازی، به بررسی سبک پذیرایی و نیازهای افراد خانواده در سالن نشیمن بپردازید تا بهترین سیستم نورپردازی نشیمن را برای خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر اعضای خانواده علاقه به خواندن کتاب دارند، استفاده از آباژورهای رومیزی و یا استفاده از چراغ‌ های کفی مخفی گزینه های خیلی خوبی برای شما هستند. اما اگر ترجیح اکثریت اعضای خانواده دیدن فیلم و تماشای تلوزیون است، لامپ ها ممکن است بر روی صفحه نمایش منعکس شوند. بنابراین لامپ های کم نور ممکن است راه حل بهتری برای این مدل کاربرد باشند. اما اگر شما به همراه اعضای خانواده خود وقت بیشتری می گذرانید و علاقه مند به دورهم بودن و تعامل با خانواده هستید، یک اتاق نشیمن روشن تر که هم با لامپ ها و هم با نورهای کفی و سقفی روشن می شود، می تواند تعامل را برای شما  لذت بخش تر کند

آباژور و لوستر پذیرایی

نورهای روشنایی

یکی از مهم ترین اصل ها در نورپردازی نشیمن وجود روشنایی کافی در محیط نشیمن است. مهم است که شما در مراکز اصلی سالن نشیمن خود نور کافی برای حرکت و رفت و آمد داشته باشید. لازم است تا فعالیت های روزمره خود را با میزان نور مطلوب انجام دهید. در یک اتاق نشیمن، نور محیطی خوب می تواند ازچراغ های دیواری، که به تعیین وسعت اتاق کمک می کند و یا چند لوستر و آویز خوب در سقف برای دیدن بهترمحیط و از نور های سقفی برای تکمیل نورپردازی سالن نشیمن ایجاد شود.

نورهای فضا سازی

در طول یک روز آفتابی، یک اتاق نشیمن با نور طبیعی فراوان که از طریق پنجره ها وارد می شود، می تواند به ما کمک کند تا احساس خوبی داشته باشیم.  با این حال، در شب باید نور روز را با لایه‌ای از نور جایگزین کنیم که فضای ما را راحت‌تر و آرام‌تر کند. نور برای ایجاد یک فضای صمیمی و گرم  می‌ تواند از لامپ‌ های برجسته، چراغ های دیواری، نورهای سقفی و تاکیدی که ویژگی‌های دکوراتیو را برجسته می‌کنند، باشد. همچنین استفاده از آباژورهای ایستاده در سالن نشیمن به شما کمک می کنند تا فضایی آرامش بخش را در نقاطی خاص از سالن خود ایجاد کنید.

نورهای کنترلی

ما عموما در سالن نشیمن خود فیلم تماشا می کنیم، کتاب می خوانیم، بازی می کنیم، با لپ تاپ کار می کنیم، و با دوستان صحبت می کنیم.  شدت نور چراغ ها را برای فیلم ها کم، برای بازی کردن و در هنگام معاشرت با دوستان بالا نگه می داریم. نورهای کنترلی برای تغییر شدت و یا تغییر مکان نور به ما کمک می کند تا خود را با زمان روز و فعالیت های مختلف روزمره سازگار کنیم. این کار ممکن است به کمک لامپ‌های مختلف برای کارهای مختلف و زمان‌ های مختلف روز باشد یا می‌توان با افزودن دیمرهایی که به شما این امکان را می‌ دهند که شدت نور را به دلخواه خود تنظیم کنید، انجام شود.

هم چنین شما می توانید تمامی محصولات فروشگاه استودیو طراحی فروهر را همراه با دیمر سفارش دهید. در این قسمت وبلاگ ما می توانید با انواع دیمر و کاربرد های دیمر ها آشنا شوید.

آباژور ایستاده سَهی

2,550,000 تومان3,200,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-013
ابعاد کلی  قطر 30 و ارتفاع 155 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی 
شار نوری 2000 لومن

 

نورهای دکوراتیو

در نهایت، نورهای دکوراتیو اتاق نشیمن شما می‌ توانند به بیان سبک شخصی شما در دکوراسیون کمک کند، سبک دکوراسیون شما و مواردی را که دوست دارید در دکوراسیون بیشتر مورد توجه قرار گیرند را آشکار کند. برای مثال یک آباژور ایستاده یا یک آباژور رومیزی که با سبک دکوراسیون شما همخوانی دارد می تواند سبک شما را برجسته تر کند و یا استفاده از یک نور تاکیدی روی یک تابلوی هنری به همه اجازه می‌دهد بدانند که شما هم به هنر و هم به زیبایی بیشتر فضای سالن نشیمن خود اهمیت می دهید.

انتخاب سبک وسایل تزیینی راهی عالی برای آشکار کردن سبک شما است. اما استفاده از وسایل تزئینی صرفا تنها راه برای بیان سبک دکوراسیون سالن نشیمن شما نیستند. نورهای مخفی اگر به دقت و در جای مناسب استفاده شوند، هم می توانند کاربردی باشند وهم درعین حال درخشش زیبایی به فضای شما ببخشد.

امیدواریم مطالب گفته شده به شما در انتخاب یک آباژور مناسب پذیرایی کمک کند. اگر دوست دارید که ست آباژور و لوستر پذیرایی را تهیه کنید شاید خوب باشد تا مقاله انتخاب لوستر را هم مطالعه کنید تا با اطلاعات کافی بتوانید خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =

سبد خرید