وبلاگ فروهر

چیدمان درست آباژور ایستاده

چیدمان درست آباژور ایستاده

آیا اتاقی دارید که خیلی تاریک است؟ جواب این سوال اکثرا مثبت است مگر اینکه در یک خانه تازه ساخت زندگی کنید. در ساختمان های جدید بیشتر اتاق های خانه یا آپارتمان از نور طبیعی بیشتری استفاده می کنند. هم چنین به عکس هایی که در یک مجله طراحی می بینید نگاهی بیندازید. اتاق همیشه پر از نور است. مشاوران املاک هم وقتی خانه ای را نشان می دهند، همه ی چراغ ها را روشن می کنند. چون وقتی که اتاق ها روشن باشند بهتر به نظر می رسند. هر طراح داخلی می داند که هر اتاق حداقل به سه منبع نور نیاز دارد. اضافه کردن انواع مختلف روشنایی مانند لوستر مدرن و آویز ممکن است گران باشند. اما آباژور ایستاده یک راه مقرون به صرفه برای دریافت نور بیشتر در کل اتاق است و ممکن است بهترین گزینه برای منطقه خاص شما باشند.

مدل های مختلفی از آباژور شیک وجود دارد که می‌توانید از بین آنها سبک مورد نظر خود را انتخاب کنبد. همانطور که در نوشته آباژور چیست گفتیم، آباژور بسته به نوع آن می تواند به عنوان روشنایی فضای کار، لامپ درختی، روشنایی برجسته یا نورپردازی منطقه ای تغییر کنند. بسیاری از آنها همچنین دارای مزیت ارتفاع قابل تنظیم هستند تا بتوانید منبع نور را در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید متمرکز کنید. اما چیدمان آباژور ایستاده باید به چه صورت باشد؟ اصول انتخاب آباژور ایستاده مناسب برای خانه ما چیست؟ اگر آن را فقط در گوشه ای قرار دهیم خیلی زیبا به نظر نمی رسند. در اینجا پنج راه ساده برای چیدمان بهتر آباژور آورده شده است.

راه هایی برای چیدمان آباژور 

آباژور هرگز نباید جزیره ای در یک اتاق باشند. آنها باید همیشه با یک مبلمان دیگر یا کنار یک پنجره ست شوند. در اینجا روش های مورد علاقه طراحان برای استفاده از آباژور را خواهیم گفت.

هر محصولی را که در این نوشته بررسی می کنیم در فروشگاه فروهر قابل سفارش است. می توانید بعدا سری به این قسمت نیز بزنید.

  1. آباژور را پشت صندلی یا مبل قرار دهید

یک آباژور زمانی که آن را در کنار یا کمی پشت یک صندلی قرار دهید زیباتر دیده می شود. این یک روش عالی برای ایجاد یک کنج دکوراتیو است، حتی اگر گوشه ای وجود نداشته باشد. اگر به مجلات طراحی دقت کنید، این روش محبوب ترین و ساده ترین روشی است که دکوراتورها از آباژورهای استفاده می کنند.

چیدمان آباژور پذیرایی

آباژور ایستاده ژونیپر

2,300,000 تومان2,850,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-011
ابعاد کلی  قطر 30 و ارتفاع 140 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی 
شار نوری 2500 لومن

 

2. یک آباژور کنار میز کار اضافه کنید

اگر میز شما به اندازه کافی برای یک آباژور رومیزی یا چراغ مطالعه بزرگ نیست، یا معمولا پر از وسایل مختلف است، قرار دادن آباژور در کنار آن گزینه خوبی است. اکثر افراد از چراغ های فلورسنت در دفترشان متنفر هشتند. وقتی فضای کار شما با لامپ های ال ای دی در مقابل آن چراغ های نواری قدیمی روشن می شود، فضا بسیار گرم تر به نظر می رسد.

3. آباژور را در کنار پنجره قرار دهید

این کار باعث می شود تا آباژور و پرده با هم هماهنگ دیده شوند و بافتی مانند یک مبلمان ایجاد کند. اگر پنجره ای دارید که نور زیادی دریافت نمی کند، می تواند راه خوبی برای رساندن نور به گوشه های تاریک باشد. آباژور لایت هوس یکی از گزینه های پیشنهادی ما است.

4. آباژور را در کنار کابینت قرار دهید

می توانید یک چراغ ایستاده را در کنار کابینت ورودی، میز تلویزیون، بوفه یا قفسه کتاب قرار دهید. با استفاده از یک آواژور در کنار کابینت ورودی می توانید نور در آنجارا تامین کنید. مخصوصا هنگامی که دسترسی به لامپ در این فضاها وجود ندارد. مثل کنار کمدها

5. چراغ ایستاده را در کنار تخت قرار دهید

اگر یک چراغ کنار تخت قرار دهید، باز هم می توانید یک میز کنار تخت داشته باشید. نکته خوب در مورد داشتن یک آباژور این است که میز کنار تخت شما می تواند به جای چراغ رومیزی فضای بسیار بیشتری برای کتاب یا یک گلدان داشته باشد. اگر فضاهای کوچکی دارید این روش می تواند به شما فضای بیشتری بدهد. با ابن روش می توانید سیم آباژور را نیز مخفی کنید.

چیدمان آباژور کنار تخت

ایده هایی برای چیدمان آباژور در پذیرایی

در صورتی که به دنبال الگوهای جدید در دکوراسیون منزل هستید، یکی از فضاهای خالی و مناسب پذیرایی را برای قرار دادن دو مبل یک نفره که نمای متفاوتی با سایر مبل هایتان دارد، انتخاب کرده و مبل ها را به حالت متمایل به یکدیگر بچنید. سپس فضای بین این دو مبل را با نوع مناسبی از آباژور های رومیزی و یا ایستاده پوشش دهید. مطمئن باشید ایجاد چنین دکور متفاوتی در خانه نگاه های بسیاری را جلب خواهد کرد.

هم چنین یک پیشنهاد دیگر برای جای آباژور در پذیرایی، کنسول ها هستند. آنها خلق شده اند تا نمایش های زیبایی را در دکوراسیون اجرا کنند. برای اجرای چنین نقش هایی کافیست تا آن ها را با المان های شیک و مناسبی همچون یک آباژور خارق العاده زینت دهیم. این آباژور می تواند یک آباژور رومیزی زیبا باشد که بر روی صفحه کنسول می نشیند، یا اینکه یک آباژور کنار سالنی باشد که با قرار گرفتن در جایگاهی مناسب نور پردازی زیبایی را بر روی کنسول و بدنه تزئینی روی آن انجام می دهد. به طور کلی برای قرار دادن آباژور در پذیرایی این موارد را مد نظر قرار دهید:

    • اگر اتاق شما سقف بلندی دارد، آباژورهای با ارتفاع بیشتر ممکن است مناسب باشند تا به تنهایی یا به صورت گروهی بر روی ستون یا میز قرار گیرند.
    • در اتاق های با سقف کوتاه تر، آباژورهای کوچکتر یا آباژورهایی با طراحی‌های مینیمال مناسب‌تر هستند.
    • اگر از چند آباژور استفاده می‌کنید، مکان قرارگیری آنها بسیار مهم است. سعی کنید تا آباژورها با یکدیگر هماهنگ باشند و از نظر طراحی و ابعاد مشابهت داشته باشند.
    • معمولاً آباژورها روی میزها، میز‌های عسلی، یا کنار ستون‌ پذیرایی قرار می‌گیرند.
    • توجه به نوع نوری که آباژور منتشر می‌کند اهمیت دارد.اگر به دنبال نورپردازی دل‌پذیر هستید، از آباژورهایی با تنوع بالا در رنگ‌ استفاده کنید.
    • آباژورها باید با سبک کلی دکوراسیون پذرایی همخوانی داشته باشند. اگر دکور اتاق شما کلاسیک است، از آباژورهای با طراحی کلاسیک استفاده کنید و در صورت داشتن دکوراسیون مدرن، آباژورهای با طراحی مدرن انتخاب شوند.
    • انتخاب رنگ آباژور با رنگ دیوارها و مبلمان اتاق تطابق داشته باشد. 
    • از آباژورهایی با رنگ نورهای مختلف استفاده کنید. برخی آباژورها نور را به صورت مستقیم به سقف یا دیوار منتقل می‌کنند و برخی دیگر نور را به صورت پخش شده در اطراف پخش می کنند.
    • حتی اگر از آباژورهای مختلف استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که تعداد و مکان قرارگیری آنها تعادل داشته باشد تا اتاق زیبا و هماهنگ به نظر برسد.

نحوه چیدمان آباژور کنار میز ناهارخوری

تلفیق میز ناهار خوری و یک آباژور بلند، تأثیر بسیار زیادی در چیدمان منزل دارد. چراکه این دو عنصر با کامل کردن نمای یکدیگر و بازتابی مثبت بر هم، باعث متفاوت شدن در فضا می شوند. معمولاً یک طراح ماهر به راحتی از این تلفیق چشم پوشی نمی کند. خصوصاً زمانی که میز ناهار خوری در منطقه ای کم نور قرار گرفته باشد.

حین چیدمان آباژور در منزل حتماً و حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که نباید رنگ نور آباژور کاملاً با ترکیب بندی خانه متضاد باشد، چرا که در این صورت این نور وسایل اطراف خود را کم ارزش جلوه می دهد.

چیدمان آباژور ایستاده در پذیرایی

استفاده از آباژور کنار میز تلویزیون

یکی از عمده ترین مشکلات مردم حین دیدن تلویزیون انعکاس نور در صفحه آن است. از طرفی نگاه کردن به تلویزیون در تاریکی مطلق هم باعث آسیب رسیدن به چشم می شود. بنابراین بهتر است حین چیدمان آباژور در خانه این موضوع را لحاظ کرده و با قرار دادن یک آباژور مناسب نزدیک تلویزیون این مشکل را حل کنید.

هم چنین آباژورهای رومیزی با ایجاد خطای بصری قدرت خوبی در بلند نشان دادن سقف های کوتاه دارند.

اگر به دنبال ترفندهای خاص برای طراحی دکوراسیون های متفاوت در خانه هستید، حین چیدمان آباژور در پذیرایی به فکر اضافه کردن یک چراغ دیواری که نور را به سمت بالا هدایت می کند، در کنار میز تلویزیون باشید.

چیدمان آباژور کنار میز تلویزیون

آیا می توانید دو آباژور در یک اتاق داشته باشید؟

این یک سوال سخت است. در واقع پاسخ یبه آن به شرایط فضا بستگی دارد. اگر اتاقی که می خواهید از دو آباژور در آن استفاده کنید امکان استفاده از دو آباژور مشابه را دارد، مشکلی وجود ندارد. به عنوان مثال می توانید دو آباژور رومیزی مشابه در کنار تخت یا دو آباژور ایستاده مشابه در دو طرف یک مبل قرار دهید.
اگر اتاق‌های بزرگ یا فضای زیادی دارید، مانند نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه باز، می‌توانید دو آباژور ایستاده را در قسمت‌های مختلف قرار دهید. در سایر فضاها معمولا این روش جواب نمی دهد.

چیدمان درست آباژور یک راه بسیار آسان برای اضافه کردن روشنایی بیشتر به اتاق خواب، نشیمن، پذیرایی یا ورودی ساختمان است. سعی کنید با استفاده از یک آباژور یک منطقه تاریک در خانه خود را پوشش دهید و ببینید چه تفاوت بزرگی ایجاد می شود.

آباژور ایستاده هلیکس

2,550,000 تومان3,000,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-012
ابعاد کلی  قطر 30 و ارتفاع 150 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن

 

بهترین محل برای قراردادن آباژور در اتاق

همانطور که گفتیم آباژورها ابزاری عالی برای تزئین هر اتاقی در خانه شما هستند. این چراغ ها به دلیل طراحی ها و اندازه‌های مختلف برای فضاهای زیادی از خانه مناسب هستند. قظعا شما نمی خواهید آباژور را در وسط اتاق خود قرار دهید. چون علاوه بر اینکه خیلی کاربردی نخواهد بود، دکوراسیون را هم بهم خواهد زد. برای قرار دادن آباژور مکان های مناسب دیگری نیز وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

گوشه اتاق

گوشه هر اتاقی همیشه جای خوبی برای یک آباژور است. هنگامی که یک آباژور به تنهایی در یک گوشه تاریک قرار می گیرد، واقعاً به عنوان یک منبع نوری با طراحی چشم گیر دیده می شود.

همانطور که می دانید گوشه ها اغلب نقاط تاریک و فراموش شده در یک اتاق هستند. قرار دادن یک آباژور در این قسمت باعث زنده شدن آن می شود و فضای بیشتری از اتاق شما را نمایان می کند. به این ترتیب شما فضای بیشتری از اتاق خود را استفاده می کنید. اگر می خواهید آباژور خود را در گوشه ای قرار دهید، توصیه ما به شما این است که از یک آباژور با ارتفاع زیاد استفاده کنید. چون ممکن است یک آباژور کوچک در گوشه  اتاق به خوبی دیده نشود و این چیزی است که باید از آن پرهیز کنیم.

آباژور ایستاده لایت هاوس

2,000,000 تومان2,300,000 تومان

 

کد محصول FD-FL-010
ابعاد کلی  قطر پایه 23 و ارتفاع 155 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12 ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی 
شار نوری 1400 لومن

 

آباژور در اتاق کنار مبل یا صندلی 

آباژور در اتاق در کنار مبل یا صندلی یک روش مناسب برای برای ایجاد فضایی دلنشین است. به عنوان مثال داشتن یک آباژور در اتاق که درست در کنار صندلی بزرگ مورد علاقه شما ایستاده است، مکان مناسبی برای مطالعه است. چیزی که اکثر افراد آن را دوست دارند. جایی برای استراحت و به خود آمدن با یک کتاب خوب با چای تا از یک روز بارانی لذت ببرید. اما هنگام قرار دادن چراغ باید چند نکته را در نظر بگیرید.

اول از همه ارتفاع آبازور مهم است. برای ایجاد یک مکان خوب برای مطالعه در صندلی یا کاناپه مورد علاقه خود، باید لامپ ها را درست بالای سطح چشم خود زمانی که روی آن می نشینید قرار دهید. دوم اینکه به شما توصیه می کنیم که از لامپ قوی استفاده نکنید. در عوض به دنبال چراغ هایی بروید که نور زیاد نمی‌دهد. نور آفتابی معمولاً هنگام مطالعه گزینه مناسبی است.

کنار میز

امروزه افراد زیادی از خانه کار می کنند و یک فضای کاری در خانه خود ایجاد کرده اند. یک میز بزرگ خوب، یک صندلی راحت و نورپردازی عالی را برای محیط کار خود فراموش نکنید. یک آباژور همیشه منبع نور خوبی برای اضافه کردن به دفتر کار شما است. درست در کنار میز معمولا بهترین موقعیت است و می تواند نور زیادی را برای شما فراهم کند.

وقتی می خواهید اتاقی را به دفتر تبدیل کنید و حق انتخاب دارید، همیشه اتاقی را با طبیعی ترین نور انتخاب کنید. یک پنجره بزرگ بهترین گزینه است. هم چنین می توانید پنجره را برای هوای تازه باز کنید و از کار کردن در هوای آزاد لذت ببرید. همچنین روشنایی طبیعی به شما کمک می کند تا بهتر تمرکز کنید و راندمان کاری خود را بالا ببرید.

آباژور اگنیو

1,100,000 تومان1,500,000 تومان
 
کد محصول FD-TL-006
ابعاد کلی قطر 16 و ارتفاع 35 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
ولتاژ کاری 12ولت آداپتور
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 1000 لومن
 

این روش ها قطعا بهترین راه حل های اصولی برای چیدمان آباژور ایستاده هستند. ولی قطعا راه حل های بیشتری وجود دارد که بسته به فضایی که در حال استفاده از ان هستید، می تواند متفاوت باشد. اگر شما از روش در خانه خود استفاده کرده اید که از آن راضی هستید حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

Recent search terms:

  • https://farvahardesign com/چیدمان-آباژور-ایستاده/
  • https://farvahardesign com/چیدمان-آباژور-ایستاده/#:~:text=آیا می توانید دو آباژور در یک اتاق داشته باشید؟&text=به عنوان مثال می توانید در قسمت‌های مختلف قرار دهید
  • https://farvahardesign com/چیدمان-آباژور-ایستاده/#:~:text=معمولاً آباژورها روی میزها، میز‌های دکوراسیون پذرایی همخوانی داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهارده =

سبد خرید