وبلاگ فروهر

چراغ دیواری دکوراتیو

چراغ دیواری دکوراتیو

چراغ دیواری دکوراتیو می تواند یک دیوار ساده و بی روح را کاملا متفاوت کند. معمولا ما در قسمت های مختلف مانند سقف و حتی روی زمین نورپردازی استفاده می کنیم اما کمتر پیش می آید که از نورپردازی بر روی دیوار استفاده کنیم. امروزه انواع چراغ دیواری مدرن این موضوع را کاملا نتفاوت کرده اند. چراغ های دیواری دکوراتیو علاوه بر اینکه یک عنصر زیبایی در دکوراسیون محسوب می شوند، می توانند به بهتر شدن نور محیط نیز کمک کنند. در ادامه برخی از مدل های مناسب و پرفروش چراغ دیواری دکوراتیو به همراه کاربرد آنها را معرفی می کنیم.

آباژور دیواری لنا

1,650,000 تومان1,950,000 تومان
1,485,000 تومان1,950,000 تومان
کد محصول FD-WL-005
ابعاد کلی  طول 80 در 25 در 5 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 1700 لومن
 

دلایل استفاده از چراغ دیواری دکوراتیو مدرن

نورپردازی یکی از راه های افزایش زیبایی و جذابیت یک دکوراسیون است. طراحان با استفاده از تکنیک های مدرن انواع چراغ را برای افزایش نور در یک فضای خاص به کار می برند. این چراغ ها علاوه بر ایجاد روشنایی و بهتر دیده شدن خود، باعث می شوند تا سایر المان های دکور نیز بهتر دیده شوند. استفاده از یک نور موضعی در سالن پذیرایی باعث می شود تا اشیا خاص با جلوه بهتری به همگان نشان داده شود. این مورد مخصوضا درباره مبلمان و سرویس چوب بسیار مهم است. معمولا این چراغ به عنوان مکمل لوستر مدرن هم شناخته می شود.

چراغ دیواری دکوراتیو نیز هم علاوه بر تامین نور مورد نیاز برای شما، باعث می شود تا سایر المان های دکوراسیون بهتر دیده شوند. این مدل چراغ ها معمولا روشنایی مناسبی را تولید می کنند. هم چنین در صورتی که نور آنها به دیوار تابیده شود این روشنایی بیشتر هم خواهد شد. طول عمر چراغ دیواری دکوراتیو معمولا زیاد است و شدت نوری مناسبی هم دارند. همه این موارد در برابر قیمت مناسب این مدل چراغ، خرید آن را بسیار مقرون به صرفه خواهد کرد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از این چراغ را خواهیم گفت:

چراغ دیواری دکوراتیو 2

مزایا و معایب چراغ دیواری دکوراتیو

حال که با ویژگی های این مدل چراغ بیشتر آشنا شدیم، قصد داریم در ادامه مهم ترین ویژگی های آن را با هم بررسی کنید. با جمع بندی این موارد بهتر می توانید در مورد خرید چراغ دیواری دکوراتیو تصمیم بگیرید.

  • همانطور که در نوشته نورپردازی با چراغ های LED اشاره کردیم، یکی از مهم ترین مزیت های این مدل چراغ قیمت تمام شده بسیار مناسب آن است. شما می توانید با هزینه کم منزل خود را پرنورتر کنید.
  • این مدل چراغ با توجه به اندازه و توان مصرفی معمولا برق خیلی کمتری نسبت به چراغ های مشابه مثل انواع آباژور مصرف می کنند.
  • بازدهی نوری این مدل چراغ بسیار زیاد است و هم چنین طول عمر بسیار بالایی دارند.
  • تنوع بالا در رنگ و مدل این چراغ ها بسیار زیاد است و می توانید انواع مدل مناسب خود را انتخاب و تهیه کنید.
  • مهم ترین مشکل این چراغ ها رد و اثری است که بعد از نصب بر روی دیوار شما می گذراند. به همین دلیل قبل از نصب حتما از محل نصب مطمئن شوید.
  • نور این مدل چراغ در انواع دکوراتیو کم می باشد و بیشتر جنبه تزیینی دارند. در واقع این نور کاربردی برای روشنایی فضای شما نخواهد داشت.
چراغ دیواری دکوراتیو

انواع چراغ دیواری دکوراتیو

همانطور که در مزیت های چراغ دیواری دکوراتیو گفتیم، این مدل چراغ تنوع بسیار بالایی دارد. این تنوع باعث شده است تا خریداران راحت تر مدل مورد نظر خود را هم پیدا کنند. این مدل چراغ را می توانید با انواع سبک معماری و دکوراسیون خود هماهنگ کنید. هم چنین ممکن است در برخی موارد نیاز داشته باشید تا کمی در چیدمان و نصب آن خلاقیت به خرج دهید.

چراغ های دیواری دکوراتیو را می توانید در انواع فلزی، کریستالی، چراغ خواب دیواری و چوبی تهیه کنید. هر کدام از این چراغ ها ویژگی های خاص خود را دارند که برای یک سبک دلخواه از معماری فضای شما مناسب هستند. تنوع طرح در مدل های فلزی بسیار زیاد است و می توانید مدل مناسب برای خانه خود را راحت تر پیدا کنید. این درحالی است که مدل های چوبی حس آرامش بخش تری را به محیط شما می دهند. چراغ دیواری پذیرایی جز پر استفاده ترین فضاهای یک خانه محسوب می شود.

چراغ های دیواری معمولا در بیرون از فضای خانه هم استفاده می شوند. اما مدل های دکوراتیو به دلیل قیمت بالاتر بیشتر مناسب فضای داخلی هستند. هم چنین استفاده از این چراغ ها در فضای بیرون باعث می شود تا طول عمر آنها کاهش یاید و مجیور باشید برای زمان های کوتاهی لامپ خود را تعویض نمایید. هم چنین می توانید از چراغ دیواری بدون سیم نیز در فضاهای دارای محدودیت برق استفاده کیند. 

چراغ دیواری دکوراتیو 3

نکات مهم در انتخاب چراغ دیواری دکوراتیو مدرن

سعی کنید قبل از خرید انواع چراغ اطلاعات خود را در مورد آن افزایش دهید. با توجه به اینکه بازه زمانی تغییر چراغ های دکوراتیو خیلی زیاد است و معمولا خیلی دیر عوض می شوند، پس بهتر است با اطلاعات کافی خرید مناسبی انجام دهید. برخی از نکاتی که لازم است در خرید چراغ دیواری دکوراتیو مد نظر قرار دهید را در ادامه خواهیم گفت.

مهم ترین موضوع در انتخاب یک چراغ دیواری محل نصب آن است. محل نصب چراغ فاکتورهای زیادی را شامل می شود که توجه به برخی از آنها کاملا ضروری است.

سعی کنید قبل از خرید حتما چراغی را متناسب با فضای بیرونی یا درونی انتخاب کنید. استفاده از یک چراغ دیواری دکوراتیو برای فضای حیاط یا بیرون ساختمان می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. با توجه به رطوبت و دمای هوای بیرون معمولا این چراغ ها طول عمر بالایی ندارند.

هم چنین برای انتخاب چراغ به توکار یا روکار بودن آن نیز توجه کنید. هم چنین بهتر است چراغ خواب دیواری خود را برای ارتفاع بین 220 تا 250 سانتی متری نصب کنید تا علاوه بر پخش نور مناسب، از طراحی آن در دکوراسیون خود نیز استفاده کنید. این موضوع می تواند بنا به ارتفاع سقف شما و سلیقه شخصی نیز تغییر کند. اما نکته مهم این است که در هنگام نصب هم فاکتور روشنایی و هم دکوراتیو بودن چراغ را مد نظر قرار دهید.

چراغ دیواری دکوراتیو 4

تفاوت انواع چراغ دیواری دکوراتیو چیست؟

یکی از اجزای مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و اماکن مختلف استفاده می شود ، چراغ های دکوراتیو داخلی است که معمولا از آنها با نام چراغ دکوراتیو دیواری نیز یاد می شود.با نصب چراغ های تزیینی دیواری که از لامپ های ال ای دی در ساخت آنها استفاده شده است می توان خطوط زیبای هندسی و اشکال موازی و منظمی از نور را روی دیوار تشکیل داد که این رده های نوری علاوه بر روشن کردن محیط تکمیل کننده دکوراسیون داخلی منازل هستند و زیبایی محل را دو چندان می کنند. نور چراغ های دکوراتیو معمولا جهت دار است و در محیط های مختلفی مانند لابی هتل ها ، ادارات ، موزه ها ، گالری ها و سالن های نمایش و تئاتر استفاده می شود.

آباژور دیواری لیرا

850,000 تومان1,150,000 تومان
کد محصول FD-WL-004
ابعاد کلی  طول 10 در 12 در 35 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 700 لومن
 

چراغ دکوراتیو محیط باز

چراغ های دکوراتیو دارای فرم های هندسی برجسته و مختلفی می باشند که با داشتن ظاهری زیبا از مهم ترین بخش های طراحی نوین در نورپردازی های تخصصی و تزیینی هستند بنابراین استفاده از چراغ های دکوراتیو محیطی در زیباسازی محوطه های ساختمانی و نمای بیرونی ساختمان ها اهمیت دارد. طراحی زیبا و مدرن چراغ های دکوراتیو ، فضایی کلاسیک را ایجاد می کند بنابراین برای نورپردازی محوطه های ورودی هتل ها ، مجموعه های پذیرایی و سالن های همایش استفاده از این چراغ ها مناسب است همچنین توجه داشته باشید که این نوع از چراغ های دکوراتیو به دلیل استفاده در محیط باز باید از فلزات مقاوم و با کیفیت و در عین حال زیبا ساخته شوند تا در اثر قرار گیری در برابر عوامل طبیعی قابلیت خود را از دست ندهند.

لامپ های LED که در ساختمان چراغ های دکوراتیو استفاده می شوند ممکن است از یک یا چند ال ای دی ساخته شده باشند که در یک مجموعه کنار هم قرار می گیرند و برای نورانی کردن و تزیین محیط استفاده می شوند. مشخصات منحصر به فرد چراغ های LED باعث شده است که این لامپ ها به سرعت جای لامپ های قدیمی را بگیرند و از آنها در موارد مختلفی استفاده شود به طور مثال در گذشته از لامپ های کم مصرف در چراغ های دکوراتیو استفاده می شده است ولی امروزه به طور معمول ال ای دی هایی با رنگ های مختلف به کار می رود که شما می توانید رنگ های زرد ، آبی ، سبز ، قرمز و غیره را با هم ترکیب کنید و به طور مثال با یک چراغ ، چند طیف رنگی زیبا را در کنار هم داشته باشید.

یکی از مزایای استفاده از لامپ های ال ای دی در چراغ های دکوراتیو طول عمر بالای آنهاست که به هیج وجه قابل مقیسه با لامپ های دیگر نمی باشد بنابراین شما می توانید با یک بار تهیه چراغ دکوراتیو مدت زیادی از نور و زیبایی آن استفاده نمایید. چراغ های دکوراتیو به دلیل داشتن لامپ های LED این امکان را دارند که شما بتوانید شدت نور را در آنها تنظیم نمایید همچنین در این نوع از لامپ ها زاویه تابش نور به دلیل داشتن لنزهای مخصوص قابل کنترل می باشد. ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی منازل با استفاده از چراغ های دکوراتیو، اگر نیاز دارید محیط زندگی خود را با یک تغییر جدید ، متحول سازید استفاده از چراغ های دکوراتیو را به شما پیشنهاد می کنیم برای مثال شما می خواهید رنگ دیوار تک تک اتاق های منزل خود را تغییر دهید که این کار معمولا با صرف هزینه بالا و وقت زیاد انجام می شود ولی شما به راحتی می توانید به جای رنگ کردن دیوارها از چراغ های دکوراتیو یا چراغ های LED رنگی در قسمت بالایی یا پایینی دیوار استفاده کنید تا هم به محیط زندگی خود تنوع ببخشید و هم به سلیقه خود یکی از رنگ های آبی ، قرمز ، بنفش ، سبز ، نارنجی و غیره را انتخاب کنید.

چراغ دکوراتیو

چراغ دکوراتیو ال ای دی چیست ؟

چراغ های دکوراتیو به چراغ هایی گفته می شود که در ساخت آنها از تکنولوژی لامپ های ال ای دی استفاده شده است که این چراغ ها در مقایسه با دیگر چراغ های سنتی مانند مهتابی ها و FPL ها دارای ظاهر و کاربری متفاوتی می باشند ، چراغ های دکوراتیو تزیینی علاوه بر زیبایی از ویژگی های زیر نیز برخودار می باشند :

  • چراغ های دکوراتیو با داشتن قیمت مناسب در دسته چراغ های مقرون به صرفه و ارزان و در عین حال بادوام قرار می گیرند.
  • چراغ های دکوراتیو به دلیل استفاده از تکنولوژی ال ای دی مصرف برق ناچیزی دارند بنابراین در محیط های مختلف می توان با خیال راحت از این چراغ های تزیینی استفاده کرد.
  • یکی از ویژگی های منحصر به فرد چراغ های دکوراتیو این است که به دلیل بهره بردن از لامپ های ال ای دی ، 90 درصد انرژی در این چراغ ها به نور تبدیل می شود در حالیکه در لامپ های قدیمی تنها 10 درصد از انرژی به نور تبدیل می شود و 90 درصد آن هدر می رود.
  • چراغ های دکوراتیو از لامپ های LED استفاده می کنند که به دلیل پایین بودن ولتاژ برق آنها ایمن هستند همچنین داغ نمی شوند در نتیجه هنگام برخود دست با این چراغ ها ، دست را نمی سوزانند.
  • چراغ های دکوراتیو در رنگ های مختلفی تولید می شوند ، گاهی لامپ های استفاده شده در چراغ های دکوراتیو مهتابی ، آفتابی یا ترکیبی از هردو است و یا به صورت رنگین کمانی و فول کالر به بازار عرضه شده اند که در بعضی مدل ها قابلیت تغییر رنگ با ریموت کنترل نیز وجود دارد.

همانطور که متوجه شدید چراغ دیواری دکوراتیو کاربردهای بسیاری برای یک محیط زیبا خواهد داشت. شما می توانید از این ویژگی های چراغ برای بهتر نشان دادن اکسسوری و دکوراسیون خود استفاده کنید. فقط کافی است که موارد گفته شده را در هنگام خرید آن در نظر بگیرید. اگر شما هم تجربه ای در استفاده از این مدل چراغ دارید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

سبد خرید