وبلاگ فروهر

نورپردازی مغازه پوشاک

نورپردازی مغازه پوشاک

اگر دارای فروشگاه پوشاک هستید و یا اینکه قصد راه اندازی آن را دارید، بهتر است قبل از طراحی آن این نکته را یادآور شویم که نورپردازی مغازه پوشاک اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع می توان گفت بخشی از فروش بیشتر شما در فروشگاه، علاوه بر محصولات با کیفیت، به این موضوع بستگی دارد. یک نورپردازی مناسب مغازه پوشاک می تواند مشتریان را به سمت مغازه شما هدایت کند و بعد از آن نیز حس بهتری را منتقل کند. در ادامه قصد داریم تا علاوه بر بیان نکات مهم، چند محصول مناسب از فروهر دیزاین را به شما معرفی کنیم.

نورپردازی مغازه پوشاک

اهمیت نورپردازی مغازه پوشاک 

همانطور که قبلا در نوشته نورپردازی فروشگاه گفتیم، یک فروشگاه خوب باید علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت به درستی طراحی شده باشد. طراحی خوب یک مغازه کمک می کند تا مشتری جذب شود، بهتر انتخاب کند و در نهایت بیشتر خرید کند. پس بهتر است همه فاکتور های مهم در طراحی و تامین محصول را به درستی و کامل رعایت کنید. 

همانطور که می دانید عوامل زیادی در نورپردازی مغازه پوشاک تاثیرگذار هستند.که دو دلیل مهم آن در ادامه آورده شده است:

  1. جلب توجه مشتریان: بسیاری از مغازه‌های پوشاک در یک خیابان هستند و نورپردازی‌های مؤثری می‌تواند حرکت مشتریان را به سمت مغازه شما جلب کند. از این رو، باید مطمئن شوید که نورپردازی شما جذاب و مناسب برای مشتریان است.

  2. ارتقای تجربه مشتری: هنگامی که مشتریان به داخل مغازه شما وارد می‌شوند، نورپردازی می‌تواند برای آن‌ها تجربه ی بهتری بیافریند. نورپردازی مدرن این قابلیت را دارد که رنگ‌های مختلف، روشنایی‌ها و تنوع طرح‌ها را به‌کار بگیرید تا تجربه مشتریان بهبود یابد و آن‌ها را نسبت به محصولات شما جلب کنید.

نورپردازی مغازه پوشاک مدرن

روش های نورپردازی بوتیک

نورپردازی یکی از اصلی‌ترین عناصر در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه‌ها می‌باشد. به منظور جلب توجه مشتریان و جذب آن‌ها برای خرید، اصناف و مغازه‌ها باید از نورپردازی مناسب استفاده کنند. اما نحوه اجرای این نورپردازی نیز هم است. به عنوان مثال انتخاب لوستر تنها گزینه اکثر طراحان است که متاسفانه پیشنهاد جامعی نیست. برخی از مهم ترین راهکارهای دیگر برای نورپردازی مغازه پوشاک را در ادامه خواهیم گفت.

نورپردازی فضای جانبی

در این نوع از نورپردازی، نورها از جانب مغازه نصب می‌‌شوند و با استفاده از نورهای قوی و ولتاژ بالا این فضا را روشن کرده و از دور قابل‌مشاهده خواهد بود. نورهای مخفی در قسمت های خالی گچ بری و معماری مغازه یکی از این مدل نورپردازی محصوب می شوند.

نورپردازی بوتیک پوشاک

نورپردازی مستقیم

در این نوع از نورپردازی، نورها مستقیماً بر روی محصولات و یا تابلو و ویترین مغازه قرار داده می‌شوند. این نوع نورپردازی مناسب برای مغازه‌هایی است که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می‌کنند. شما می توانید از انواع چراغ های سقفی ریلی برای اینکار استفاده کنید.

نورپردازی زاویه‌ای

در این نوع از نورپردازی، نورها از زوایای خاصی نصب می‌شوند که این امکان را به مشتریان می‌دهد تا به راحتی مغازه را پیدا کنند. شما می توانید با این روش توجه مشتریان را به مغازه خود جلب کنید. این مورد مخصوصا برای مغازه هایی که در جای مناسبی از یک پاساژ قرار ندارند بسیار مناسب است. 

استفاده از لوستر و آویز مدرن

لوستر مدرن به دلیل طراحی مینیمال و ساده فضای خیلی زیادی از مغازه شما را نمی گیرد. این نوع چراغ های در نورپردازی مغازه پوشاک نور یکنواخت و یک دستی را ارائه می دهند. نور لوستر مدرن چشم را خیره نمی کند و خریدار می تواند با دقت بیشتری محصول را انتخاب کند.

هم چنین این نوع لوسترها مشکلات لامپ های قدیمی هالوژن در مورد تغییر رنگ را ندارند و به همین دلیل مشتری احساس راحتی بیشتری می کند.

لوستر سقفی لاین

1,150,000 تومان1,650,000 تومان
کد محصول FD-CP-009
ابعاد کلی طول 120 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 1500 لومن

لوستر سقفی ناهیرا

1,800,000 تومان2,300,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-008
ابعاد کلی طول 120 و عرض 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

لوستر سقفی ریگل

1,350,000 تومان1,850,000 تومان
1,215,000 تومان1,850,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-006
ابعاد کلی قطر 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

نکات مهم در نورپردازی بوتیک

برای نورپردازی مغازه پوشاک شما باید به چند مورد مهم توجه کنید:

1- نوع نور: برای مغازه پوشاک، بهتر است از نور سفید استفاده کنید؛ چرا که نور سفید بهترین نور برای نمایش رنگ های پارچه ها و لباس هاست. در نوشته دمای رنگ نور نیز دلایل استفاده از این رنگ نور را به طور کامل توضیح دادیم.

میزان دمای رنگ هم می تواند بسیار مهم باشد؛ زیرا رنگ های بسیار روشن و گرم ممکن است مشتری را اذیت کنند و آنها را از خرید منع کنند.

2- تعداد و قدرت چراغ ها: شما باید به تعداد چراغ ها و قدرت نور آن ها دقت کنید؛ زیرا این برای جلب توجه مشتریان و جذب آن ها بسیار مهم است. در واقع سعی کنید شار نوری مناسب برای متراژ مغاره خود را انتخاب کنید.

3- موقعیت نور: شما باید نور خود را به صورت منطقی و هدفمند در قسمت های اصلی مغازه قرار دهید، به عنوان مثال ویترین و ورودی مغازه.

نورپردازی بوتیک

4- استفاده از روشنایی پنهان: استفاده از روشنایی پنهان برای نمایش محصولاتی مانند کفش، کیف، جوراب، می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شود. چراغ دیواری یک گزینه ساده و کم هزینه برای اجرای این پروژه است.

5- حفظ فضای خالی: حفظ فضای خالی و کم تردد در نورپردازی مغازه پوشاک باعث می شود محصولات با کیفیت تر به نظر بیایند و بهتر مشاهده شوند.

6- بررسی فضا: در اولین قدم، فضای مغازه خود را بررسی کنید. باید از نوع فضا و سقف مغازه خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین نورپردازی را به کار گیرید. شکل هندسی مغازه و ابعاد مهم ترین و اصلی ترین فاکتور است. بهتر است نورپردازی سقفی را انتخاب کنبد که متناسب با ارتفاع سقف مغازه شما باشد.

مغازه پوشاک

توصیه فروهر دیزاین این است که نوری را انتخاب کنید که تا حد امکان با نور طبیعی مطابقت داشته باشد. این موضع باعث می شود تا رنگ لباس واقعی به نظر برسد و جزئیات به راحتی قابل مشاهده است. اگر می‌خواهید بر اکسسوری‌های درخشان یا لباس شب تأکید کنید، نورهای آبی را انتخاب کنید.

Recent search terms:

  • https://farvahardesign com/نورپردازی-مغازه-پوشاک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 2 =

سبد خرید