وبلاگ فروهر

لوستر بالای جزیره آشپزخانه

لوستر بالای جزیره آشپزخانه

در این نوشته از مجله فروهر دیزاین قصد داریم در مورد ایده های لوستر آشپزخانه و لوستر روی جزیره صحبت کنیم. هم چنین چند مدل مدرن و خاص از لوستر بالای جزیره را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای شیک تر شدن جزیره یا اپن آشپزخانه خود استفاده کنید.

آشپزخانه و میز ناهارخوری دو قسمت از یک خانه هستند که به نور کاربردی نیاز دارند. شاید یکی از بدترین مشکلات در طراحی هر خانه ای این باشد که هنگام تهیه غذا نور کافی در فضای کار وجود نداشته باشد. نورپردازی جزیره آشپزخانه می تواند به عنوان اصلی ترین بخش نورپردازی آشپزخانه تبدیل شود و تأثیر چشمگیری بر زیبایی دکوراسیون نیز دارد. بنابراین نورپردازی جزیره علاوه بر تامین نور مناسب برای کار، باید مکمل طراحی داخلی در نظر گرفته شود. هم چنین این نوع نورپردازی متفاوت از سایر قسمت ها است و بهتر است از روش های گفته شده در مورد لوستر بالای میز ناهارخوری در اینجا استفاده نکنید.

لوستر سقفی ویژن

2,900,000 تومان3,500,000 تومان
کد محصول FD-CP-011
ابعاد کلی طول بدنه 150 سانتی متر و طول شلنگ نوری 300 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 6500 لومن

به همین دلیل بهتر است چراغ بالای جزیره آشپزخانه با سایز و تعداد مناسب داشته باشید تا جزیره یا اپن خود را برجسته تر از سایر قسمت های خانه کنید. قبل از خرید چراغ های جزیره آشپزخانه خود باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از خرید اندازه جزیره، ارتفاع سقف، پوشش و نوع جزیره ای که آشپزخانه شما را بهتر نشان می دهد را نیز در نظر بگیرید. هم چنین این نکته که آیا هود روی جزیره دارید نیز یک عامل تاثیرگذار است. بهتر است قبل از انتخاب مدل، تمام سبک های مختلف و نوع نور متناسب با نیازهایتان را در نظر بگیرید تا طراحی منحصر به فردی ایجاد کنید. 

همانطور که دیدید فاکتورهای زیادی برای ایجاد یک نورپردازی متفاوت روی جزیره آشپزخانه و یا اپن آشپزخانه وجود دارد، به همین دلیل قصد داریم در اینجا با چند باید و نباید برای نورپردازی جزیره آشپزخانه بیشتر آشنا شویم. هم چنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد اندازه چراغ ها نیز از مطالب گفته شده در نوشته اندازه لوستر کمک بگیرید.

نورپردازی جزیره آشپزخانه

چگونه چراغ ها را روی جزیره آویزان کنیم؟

اولین قدم که در هر سبک طراحی نورپردازی باید در نظر گرفته شود دانستن طول جزیره آشپزخانه و عرض آن است. همچنین فاصله کف جزیره تا سقف نیز یک فاکتور مهم است که باید اندازه بگیرید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید متوجه شوید که چراغ های شما چند عدد و چه اندازه ای باید باشند.

اگرچه بیشتر نورپردازی‌ های جزیره‌ای نیاز به یک لایت باکس دارند که در سقف نصب می شود اما در حالت کلی این کار نیاز به هزینه بیشتری دارد. اما اگر در حال بازسازی آشپزخانه هستید، بهترین کار این است که از برقکار بخواهید تا یک سیم برق برای قرار دادن چراغ بالای جزیره آشپزخانه در نظر بگیرد. این کار اولین و مهم ترین بخش برای ایجاد نورپردازی بالای جزیره است.

لوستر بالای جزیره آشپزخانه چه ابعادی داشته باشد؟

گاهی اوقات یک عکس می تواند ارزش هزاران کلمه را داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تصاویری بیشتری را در اینترنت جستجو و مشاهده کنید. اما در حالت کلی انتخاب لوستر بالای جزیره آشپزخانه به نسبت آشپزخانه و اندازه جزیره شما بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی جزایر بزرگتر با آویزها یا چراغ های بزرگتر و تعداد بیشتر شاخه ها بهتر به نظر می رسند. ما بخشی از این موارد را در نوشته لوستر میز ناهارخوری هم گفتیم که می توانید از آنها در اینجا استفاده کنید.

نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه

اما چند قانون کلی برای نورپردازی جزیره آشپزخانه وجود دارد که برای همه آشپزخانه ها صادق است و بهتر است آنها را همیشه رعایت کنید. این قوانین عبارتند از:

  • هیچ وقت آویزها را بیشتر از نیم متر از هم دور نکنید.
  • نور لامپ را به طور مساوی در سراسر جزیره توزیع کنید.
  • چراغ ها را در فاصله کمتر از 15 تا 30 سانتی متری از لبه جزیره قرار ندهید.
  • بهتر است هر 60 تا 80 سانتی متر تقریباً یک آویز قرار دهید. اگر جزیره بزرگی دارید یا جزیره شما عمق زیادی دارد، لوستر یا آویز بزرگتر نصب کنید.
  • لوستر را 80 تا 90 سانتی متر بالاتر از جزیره آویزان کنید (برای افراد قد بلند، 15 سانتی متر اضافه کنید). بهتر است بدانید که هرگز نمی خواهیم نورها در مقابل چشم باشند.

به عنوان مثال فرض کنید یک جزیره 1.5 متری دارید. ابتدا از هر لبه میز 30 سانتی متر کم کنید. در نتیجه 90 سانتی متر در وسط باقی می ماند. بر اساس نکات گفته شده در بالا شما باید دو چراغ آویزان کنید و فضا برای سه چراغ خیلی کوچک است.

نسبت ابعاد آویز خیلی مهم است

هر چه جزیره بزرگتر باشد، چراغ آویز بزرگتری را می توانید روی آن استفاده کنید. همانطور که در عکس ها می بینید جزایر پهن تر با آویزهایی که بزرگتر هستند بهتر به نظر می رسند. هم چنین لوستر مدرن نیز می تواند ایده خوبی برای آویزان کردن در جزیره بسیار عمیق باشد.

نورپردازی جزیره آشپزخانه مینیمال

قبل از نورپردازی ممکن است شک کنید که جزیره انتخاب شده خیلی کوچک است. اما یک نورپردازی مناسب جزیره آشپزخانه می تواند راهی عالی برای بهتر نشان دادن جزیره باشد.

اگرچه جزایر مربع شکل غیرعادی هستند، اما اگر قصد دارید به جای آویز از یک لوستر استفاده کنید، در نظر داشته باشید که نسبت ابعاد یک لوستر باید بیشتر با اندازه جزیره مطابقت داشته باشد.  اگر در تردید انتخاب بین دو یا سه چراغ قرار دارید، از قانون سه تایی استفاده کنید. داشتن سه چراغ می تواند حس متعادل تری نسبت به دو چراغ به فضا بدهد، البته تا زمانی  فواصل آن مناسب باشند. گاهی اوقات نیز می توانید از یک آباژور رومیزی برای این فضا استفاده کنید.

نورپردازی بالای آشپزخانه

آیا می توانم از آویز برای سقف کوتاه استفاده کنیم؟

حتما با جستجو در اینترنت و پنترست متوجه شده اید که بیشتر تصاویری که می بینید، آشپزخانه های خیلی بزرگ با سقف های بیش از 3 متر هستند و شاید نگران این باشید که آویزها در فضای کوچک خیلی خوب نشوند. اما خبر خوب این است که می توانید از آویز در سقف های با ارتفاع 2.5 متر هم استفاده کرد. اما لازم است این موارد را درنظر بگیرید:

  • از یک لوستر خطی استفاده کنید که خیلی آویزان نباشد.
  • از نورهایی استفاده کنید که واضح باشند تا دید شما مسدود نشود.
  • چراغ یا لوستر را کمی پایین تر از 80 سانتی متر بالای جزیره آویزان کنید.

اگر روی جزیره هود یا سیستم تهویه داریم چه کاری انجام دهیم؟

ممکن است جزیره آشپزخانه دارای هود یا هواکش در بالای آن باشد. این تجهیزات معمولا اضافه کردن چراغ ها را دشوارتر می کند. می‌توانید چراغ‌های آویز کوچک‌تری را در دو طرف آویزان کنید، اما مراقب باشید زیرا ممکن است خیلی شلوغ به نظر برسد. اگر کناف بالای جزیره دارید، بهتر است از نورهای مخفی داخل کناف استفاده کنید. اگر در بالای جزیره خود هود دارید، چراغ های خود را چند سانتی متر بالا ببرید تا از گاز محافظت کنید. 

آویز یا لوستر در نورپردازی جزیره آشپزخانه

لوستر را چراغی تعریف می کنیم که بیش از یک لامپ دارد. اگر جزیره شما در مرز بین استفاده از دو و سه آویز است، استفاده از یک لوستر با چند لامپ می تواند یک گزینه عالی باشد.

هر محصولی را که دوست دارید می توانید برای خود انتخاب کنید. در اینجا چند نمونه از آویزهای مناسب جزیره آشپزخانه را که در استودیو طراحی فروهر تولید می شوند را می توانید ببینید. این چراغ ها با سبک مینیمال برای هر دکوراسیونی مناسب است و می توانید آنها را برای هر سبک جزیره ای استفاده کنید. این محصولات قابل ارسال به سراسر کشور را دارند.

لوستر سقفی ناهیرا

1,800,000 تومان2,300,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-008
ابعاد کلی طول 120 و عرض 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

آیا باید از دیمر در نورپردازی آشپزخانه استفاده کرد؟

یکی از دلایلی که نورپردازی آشپزخانه را بسیار با اهمیت می کند این است که باید نور کافی هنگامی که پیاز را می برید وجود داشته باشد. اما اگر در حال آشپزی نباشید، ممکن است آشپزخانه خیلی روشن به نظر برسد. به همین دلیل بهتر است تا دیمر هم برای نورپردازی آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این گزینه می تواند برای یک آشپزخانه واقعاً خوب باشد. به خصوص اگر بخشی از یک پذیرایی بزرگتر باشد. با این روش شما می توانید فقط مقدار نور مورد نظر خود را از این چراغ ها دریافت کنید و نورهای اضافی را حذف کنید.

لوستر سقفی لاین

1,150,000 تومان1,650,000 تومان
کد محصول FD-CP-009
ابعاد کلی طول 120 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 1500 لومن

چرا لوستر بالای جزیره آشپزخانه مهم است؟

لوستر بالای جزیره آشپزخانه یکی از انتخاب های بیشتر افراد برای تزئین و زیباسازی دکوراسیون داخلی در محیط آشپزخانه است. این لوسترها علاوه بر افزایش زیبایی داخلی آشپزخانه، برای هماهنگ کردن نوردهی در این فضا بسیار موثر هستند. چراغ های بالای جزیره آشپزخانه از شدت نور خوبی برخوردار هستند و با توجه به انواع و اشکال مختلف آنها می توان به سبک های متنوعی از جمله کلاسیک، مدرن و روستیک متناسب با سلیقه های مختلف افراد را پیدا کرد. در کل نصب لوستر بالای جزیره آشپزخانه می تواند از دو جهت تزئینی و عملکردی  مفید باشد.

لوستر سقفی پیچک

1,300,000 تومان1,700,000 تومان
1,170,000 تومان1,530,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-005
ابعاد کلی ظول 120 و قطر 11 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

ویژگی های مهم برای خرید لوستر روی جزیره

لوستر یکی از لوازم منزل مورد علاقه بسیاری از افراد است که در خانه و حتی مکان های تجاری استفاده می شود. زیبایی و ویژگی های لوسترهای مختلف، آن را به یکی از پرطرفدارترین نوع لوازم تزئینی خانه تبدیل کرده است.

امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله به شما کمک کند که چگونه نورپردازی جزیره آشپزخانه خود را انتخاب کنید. لطفا هر سوالی دارید در نظرات مطرح کنید. هم چنین در سایر نوشته های وبلاگ تخصصی طراحی و نور پردازی می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

سبد خرید