وبلاگ فروهر

مزایا و معایب لوستر سقفی کریستال چیست

مزایا و معایب لوستر سقفی کریستال چیست

لوستر سقفی کریستال یک از مدل های لوستر جدید می باشد که برای اکثر دکوراسیون ها مناسب است. همانطور که می دانید هدف از استفاده از لوستر روشنایی می باشد و این کاربرد لوستر بیشتر از سایر ویژگی های آن مانند زیبایی دکوراسیون است. از آنجایی که لوستر سقفی کریستال نیز پخش نور بالایی دارد، به همین دلیل نیز محبوبیت بیشتری نسبت به سایر لوسترها دارد. این مدل لوستر مدرن به راحتی با هر دکوراسیون هماهنگ می شود و خیلی شیک است. در ادامه این نوشته از وبلاگ قصد داریم علاوه بر آشنایی با لوستر سقفی کریستال مهم ترین مزایا و معایب آن را نیز بیان کنیم.

لوستر سقفی کریستالی برنزی

به چه لوستری لوستر کریستالی گفته می شود؟

لوستر کریستال در کنار سایر لوسترها دارای ویژگی های منحصر به خود می باشد. به طور کلی قسمت بیشتر این مدل لوستر با کریستال پوشیده شده است و این کریستال ها باعث منعکس شدن نور در فضا می شوند. لوسترهای کریستالی معمولا بر روی یک فریم فلزی نگه داشته شده اند. برخی از مدل های لوستر سقفی کریستال را می توانید درفریم چوبی هم پیدا کنید که جلوه خاص خود را دارند. کریستال های شفاف در لوسترها باعث می شوند تا فضای پذیرایی یا  نشیمن خیلی لوکس دیده شود. کریستال های لوستر نور را در جهت های مختلف منعکس می کنند تا نور زیباتر دیده شود.

رنگ بدنه لوستر معمولا به رنگ کروم نقره ای یا طلایی است. رنگ هایی که شفاف و براق هستند و باعث درخشش نور بر روی بدنه می شوند. اما رنگ کریستال های لوستر می تواند به رنگ شفاف، سفید، مشکی، شامپاینی، بنفش و سایر رنگ ها باشد. بهتر است این رنگ را با المان هایی مانند رنگ پرده یا روکش مبل ها ست کنید. به این ترتیب در هنگام خاموش بودن لوستر یک فضای کاملا خاص و هماهنگ ایجاد می کنید. 

لوسترهای کریستالی در ابعاد و شکل های متفاوت تولید می شوند. مدل های مستطیلی و دایره ای، معمولا جز مدل های پرطرفدار هستند که با توجه به معماری فضا می توانید آن را انتخاب کنید. هم چنین این مدل لوستر در ابعاد مختلف تولید می شوند تا بتوانید لوستر با اندازه دلخواه خود را سفارش دهید.

یک لوستر متفاوت سفارش دهید

لوستر سقفی مثلث

4,550,000 تومان5,600,000 تومان

 

کد محصول FD-CP-007
ابعاد کلی طول خط نوری 70، 50 و 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 5000 لومن
گارانتی یک سال
  • این محصول قابلیت چیدمان مختلف بر اساس طراحی دلخواه را دارد.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.
لوستر سقفی کریستالی چوبی

لوستر کریستال با چه سبک دکوراسیونی هماهنگ است؟

از این مدل لوستر می توانید برای محیط اداری یا منزل خود استفاده کنید. یکی از ویژگی های مثبت این مدل لوسترها این است که تنوع بالایی دارند و می توانید مدل مناسب را برای محیط کار یا منزل خود پیدا کنید. سبک هایی که می توان برای محیط بیرون یا داخل استفاده کرد و محدودیتی از این بابت نخواهند داشت. 

این مدل لوستر را می توانید در دکوراسیون با طراحی کلاسیک یا مدرن استفاده کنید. در مدل های کلاسیک بهتر است از کریستال های شفاف یا رنگ های سفید یا دودی استفاده کنید تا هماهنگی بهتری ایجاد شود. در سبک های طراحی مدرن نیز بهتر است از رنگ بدنه کروم یا طلایی استفاده کنید. هم چنین محدودیتی از بابت استفاده از کریستال های مختلف نخواهید داشت. اما همانطور که گفتیم بهتر است رنگ آن را با سایر المان های دکوراسیون خود هماهنگ کنید.

لوستر سقفی کریستالی آویز

از لوستر سقفی کریستالی در چه فضاهایی استفاده کنیم؟

این مدل لوستر را می توانید برای فضاهای مختلف منزل خود استفاده کنید. لوستر کریستالی جدید را در پذیرایی، آشپزخانه و یا حتی اتاق خواب می توان استفاده کرد. همانطور که در مقاله لوستر اتاق خواب گفتیم بهتر است از سبک های مدرن و امروزی برای فضایی مثل اتاق خواب استفاده کنید. استفاده از لوستر کریستال در اتاق باعث می شود تا اتاق شما لوکس و متفاوت دیده شود. بهتر است لوستر را در ارتفاع مناسب از سقف هم نصب کنید. اما به طور کلی استفاده از این مدل لوسترها در راهروها ایده مناسبی نیست. چون باعث کوتاه دیده شدن سقف راهرو می شوند.

لوستر های کریستالی جدید در سقف های بلند جلوه بهتری دارند و شکوه بیشتری به فضای شما می دهند. این مدل لوستر برای سقف های بلند بهترین پیشنهاد است. در حالی که در سقف های کوتاه اصلا گزینه مناسبی نیستند و باعث کوچک دیده شدن فضای شما می شوند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر سقف منزل شما کوتاه است از سبک های دیگر لوستر استفاده کنید.

لوستر سقفی کریستالی پذیرایی

انواع لوستر کریستالی

لوستر سقفی کریستالی انواع مختلفی دارد که هر کدام در طراحی، رنگ و مشخصات ظاهری با هم متفاوت اند . این تفاوت باعث می شود تا بتوانید از بین مدل های متنوع لوستر مناسب خود را انتخاب کنید. لوستر های کریستالی در انواع لوستر کریستالی کلاسیک، لوستر کریستالی آبشاری، لوستر کریستالی شاخه ای لوستر کریستالی مدرن تولید می شوند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

لوستر کریستال شاخه ای

لوستر شاخه ای از مدل های بسیار محبوب این مدل لوستر است که در بازار نیز مدل های بسیار متنوع و خاصی دارد. در این مدل لوستر، کریستال ها با شاخه های متعدد وصل می شوند و می توانید تعداد شاخه های لوستر را با توجه به ابعاد فضا کم یا زیاد کنید. تعداد شاخه ها بر قیمت لوستر سقفی کریستال شاخه‌ای تاثیر دارد و هرچه شاخه ها تعداد بیشتری داشته باشند قیمت لوستر بیشتر خواهد شد.

لوستر سقفی آبشاری

همانطور که از اسم این لوسترها مشخص است، شکل این لوسترها شبیه به آبشار و یه صورت عمودی است. ارتفاع زیاد این مدل لوستر باعث شده است تا از آن بتوانید برای فضاهایی با سقف خیلی بلند و پاگرد راهروها استفاده کنید.  همین موضع نیز باعث شده است که قیمت این مدل آویزها خیلی بالا باشد و در خانه های لوکس مشابه آن را پیدا کنید.

لوستر کریستالی جدید

لوستر کریستالی کلاسیک

این مدل لوستر جز قدیمی ترین مدل های لوستر می باشد که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. این مدل لوستر بهترین گزینه در معماری با سبک کلاسیک است و به محیط شما جلوه بهتری می بخشد. این مدل لوستر بیشتر برای فضاهایی مانند پذیرایی یا نشیمن استفاده می شوند و جلوه مناسبی برای این فضاها دارند.

لوستر کریستالی مدرن

استفاده از لوستر در طراحی مدرن یکی از مهم ترین قسمت های دیزاین داخلی می باشد. این مدل لوستر می تواند نور مورد نیاز شما را تامین کند. هم چنین در صورت نیاز به نور بیشتر می توانید از انواع آباژور رومیزی و آباژور ایستاده برای فضاهی بزرگ مثل پذیرایی استفاده کنید.

لوستر سقفی ویژن

3,400,000 تومان4,050,000 تومان
کد محصول FD-CP-011
ابعاد کلی طول بدنه 150 سانتی متر و طول شلنگ نوری 300 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 6500 لومن

لوستر سقفی ناهیرا

2,150,000 تومان2,700,000 تومان

 

کد محصول FD-CP-008
ابعاد کلی طول 120 و عرض 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

لوستر سقفی ریگل

1,475,000 تومان1,975,000 تومان

 

کد محصول FD-CP-006
ابعاد کلی قطر 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

مزایا و معایب لوستر کریستالی چیست؟

همانطور که دیدید لوسترهای کریستالی جدید مزایای بسیار زیادی دارند که به بهتر شدن دکوراسیون شما کمک می کنند. اما در کنار این مزایا، معایبی هم دارند که در لوسترهای مدرن وجود ندارند. یکی از این معایب کیفیت پایین بدنه آن است. معمولا آبکاری بدنه لوستر بعد از مدتی کدر یا از بین می رود و این باعث می شود تا از لوستر خود نتوانید استفاده کنید. هم چنین نگهداری مناسب از این مدل لوسترها می تواند طول عمر استفاده از لوستر را بیشتر کند.

همین مورد نیز به عنوان یکی از معایب لوستر کریستالی سقفی به شمار می آید چون نیاز خواهید داشت برای تمیزکاری دقت زیادی به خرج دهید تا کریستال ها از لوستر جدا نشوند. هم چنین مدام باید لوستر خود را تمیز کنید تا رنگ بدنه آن خراب نشود. در هنگام تمیزکاری بهتر است از موارد شیمیایی استفاده نکنید تا طول عمر رنگ بدنه افزایش پیدا کند. تمیزکاری کریستال ها هم یکی از دشوارترین بخش های تمیزکاری این مدل لوستر است.

این مدل لوسترها معمولا در هنگام جابجایی و نصب نیاز به نیروی ماهر دارند و حمل و نقل پرزحمتی دارند. درنتیجه بهتر است اگر مرتبا تغییر مکان می دهید سراغ مدل دیگری از لوستر بروید.

هم چنین از مزیت های اصلی این لوستر می توان به روشنایی و درخشندگی بسیار مناسب آن اشاره کرد. این مدل لوستر بیشترین میزان تابش نور را به شما می دهد که باعث می شود محیط شما درخشنده تر و زیباتر شود. اگر در محیط خود به نور زیاد اهمیت می دهید حتما از این مدل لوستر استفاده کنید. استفاده از این سبک کار در کنار یک چراغ دیواری می تواند فضای پذیرایی را متفاوت کند.

لوستر سقفی کریستالی

امیدواریم با خواندن این مقاله از وبلاگ فروهر با مزایا و معایب انواع لوستر سقفی کریستالی آشنا شده باشید و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. کافی است مواردی را که گفتیم برای منزل خود مقایسه کنید و بر اساس آن تصمیم به خرید کنید. این معیارها ساده ترین مواردی است که می تواند به شما برای یک انتخاب مقرون به صرفه کمک کند. هم چنین می توانید از مدل های مختلف انواع لوستر و آباژور در فروشگاه فروهر دیدن کنید. خرید در فروهر دیزاین به صورت اینترنتی انجام می شود تا با خیال راحت بتوانید بهترین مدل را از مدل های متنوع انتخاب کنید.

1 دیدگاه در “مزایا و معایب لوستر سقفی کریستال چیست

  1. نیراهوم گفت:

    سلام و وقت به خیر
    بله درست است که بسیاری از برندهای لوستر از بدنه های بی کیفیتی برای لوسترها بهره می برند، اما برندهای معتبر که البته به قیمت هایی بالاتری محصولات لوستر خود را ارائه می دهند، بدنه هایی با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند. مثلا در مجموعه ی ما، از رنگ الکترواستاتیک و یا پوشش دهی الکتروفورتیک برای پوشش دهی سطح محصول استفاده می شود، و از طرفی ضخامت فلز به کار رفته بالا است، پس با یک فریم کاملا مقاوم روبرو هستیم.
    در ضمن وجود کریستال در لوستر، به معنای مدرن نبودن آن نیست! ما بسیاری لوسترهای مدرن کریستالی داریم، و همین طور این که لوسترهای پست مدرن، یا معاصر نیز جزو بهترین انواع لوستر هستند و در تولید آن ها گاها از کریستال استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

سبد خرید