وبلاگ فروهر

لوستر پذیرایی

لوستر پذیرایی

لوستر پذیرایی یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید دکوراسیون پذیرایی باید بیشتر روی آن وقت بگذارید. از آنجاییکه معمولا لوستر را خیلی دیر تعویض می کنید پس لازم است تا در هنگام خرید لوستر جدید پذیرایی دقت بیشتری به خرج دهید. استفاده از چراغ دیواری در کنار لوستر می تواند یک راه حل خیلی خوب در پذیرایی باشد. 

هم چنین پذیرایی نیز فضایی از منزل شما است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید و در معرض دید مهمانان نیز می باشد. در نتیجه مهم است تا لوستر سالن پذیرایی را با وسواس بیشتر انتخاب کنیم. در اینجا قصد داریم اطلاعات کافی در مورد این موضوع به شما بدهیم.

لوستر سقفی مثلث

3,900,000 تومان4,900,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-007
ابعاد کلی طول خط نوری 70، 50 و 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 5000 لومن
گارانتی یک سال
  • این محصول قابلیت چیدمان مختلف بر اساس طراحی دلخواه را دارد.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

لوستر سالن پذیرایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

لوستر وظیفه تامین زیبایی در منزل شما را بر عهده دارد. این کار معمولا به دو روش انجام می شود. اول اینکه ظاهر و طراحی لوستر در زیباتر کردن فضای منزل شما نقش زیادی دارد. دوم اینکه با درخشش و روشنایی نور لوستر در فضای پذیرایی، منزل و دکوراسیون شما بهتر دیده می شوند. در نتیجه مهم است در انتخاب لوستر سالن پذیرایی هم به طراحی لوستر و هم نور آن دقت بیشتری کنید.

امروزه لوسترها در سبک ها و طراحی های مختلف تولید و عرضه می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای مختلف در مدل های متفاوت طراحی دکوراسیون باشند. این تنوع شاید در نگاه اول باعث سردرگمی شما شود اما با خواندن این مقاله بخشی از مشکل شما در این قسمت برطرف می شود.

لوستر سقفی ریگل – سه حلقه

3,200,000 تومان4,000,000 تومان
2,880,000 تومان4,000,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-006-1
ابعاد کلی قطر 70، 50 و 30 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

اگر قصد خرید لوستر جدید پذیرایی را دارید بهتر است علاوه بر قیمت لوستر به رنگ، طراحی و اندازه آن دقت کنید. قبل از خرید مشخص کنید که چه سبکی از طراحی را دوست دارید اجرا کنید و هم چنین چه فضایی را در دسترس دارید. در مراحل بعدی لازم است تا به رنگ بدنه لوستر و هم چنین نور مورد نیاز خود نیز توجه کنید. لوسترهای مختلف دارای شار نوری متفاوتی هستند که هر کدام برای یک فضای خاص مناسب هستند. پیشنهاد می کنیم مقاله شار نوری را برای اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مطالعه کنید.

اما در انتخاب لوستر سالن پذیرایی چه نکات ظریفی را باید در نظر گرفت؟ نشیمن مرکز فعالیت در اکثر خانه‌ها است و انتخاب لوستر می‌تواند بین ایجاد حال و هوای مناسب، سطح مناسب روشنایی و دریافت «احساس» مناسب از یک اتاق تفاوت ایجاد کند.

قبل از قرار دادن یک لوستر در اتاق نشیمن و پذیرایی، باید ملاحظات اصلی را که بر انتخاب شما تأثیر می گذارد، درک کنید. برای شروع، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا طراحی لوستر اتاق مورد نظر با وسایل و دکور مطابقت دارد؟
  • آیا نور لوستر برای فعالیت هایی که در اتاق اتفاق می افتد مناسب خواهد بود؟
  • آیا ارتفاع لوستر در مسیر استفاده روزمره قرار می گیرد؟
  • آیا شکل لوستر مکمل فضا و اندازه اتاق نشیمن است؟
  • آیا جنس لوستر مناسب دکور و فعالیت هایی است که در آنجا انجام می شود؟

هنگامی که پاسخ این سوالات را دارید، اولین قدم را برای درک نحوه انتخاب لوستر برای اتاق نشیمن برداشته اید. پس از آن فقط باید یک بودجه تعیین کنید و سپس لیست لوسترها را محدود کنید تا بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید.

لوستر سقفی زایان

4,700,000 تومان5,700,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-014
ابعاد کلی قطر 80 و 70 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 9500 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.
لوستر اتاق پذیرایی

نور مورد نیاز برای لوستر سالن پذیرایی

تنوع ساخت لوستر باعث شده است تا لوسترها در سایزهای مختلف و چراغ های متفاوت وجود داشته باشند. از آنجاییکه روشنایی هر فضا نیز متفاوت است در نتیجه این تنوع شدت نوری باعث شده است تا برای هر فضا نیز از لوستر متفاوتی استفاده شود. برای مثال شما برای لوستر اتاق خواب یا لوستر آشپزخانه به نور ملایم تری نیاز دارید. هم چنین در فضاهای این چنینی سایر منابع نوری محدود هستند و عمده نور از همین طریق تامین می شود اما در پذیرایی سایر المان های نوری مثل آباژور پذیرایی نیز وجود دارند.

نور زیاد لوستر سالن پذیرایی هم در خیلی از موارد تاثیر منفی می گذارد چون باعث می شود دکوراسون شما خوب دیده نشوند. هم چنین این موضوع باعث می شود تا در بیشتر زمان ها مجبور باشید لوستر خود را خاموش کنید و یا اینکه هزینه زیادی را برای برق بپردازید. این موضوع مخصوصا زمانی که از نسل های قدیمی لامپ استفاده می کنید بسیار حائز اهمیت است.

لوستر سقفی هگزا

2,400,000 تومان3,200,000 تومان
کد محصول FD-CP-012
ابعاد کلی طول خطوط نور 35 سانتی متر و قطر کلی 90 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2600 لومن

تاثیر تعداد شاخه ها در میزان نوردهی

تعداد شاخه های یک لوستر تاثیر مستقیمی بر روی میزان نوردهی و روشنایی آن دارد. هر چقدر که این شاخه ها از هم دورتر باشند و زاویه بازتری داشته باشند باعث می شود تا پخش نور بیشتری نیز داشته باشید. هم چنین نوع جهت گیری شاخه ها نیز در نورپردازی فضای پذیرایی شما بسیار موثر است. شاخه های لوستر می توانند به سمت پایین یا به سمت سقف باشد که هرکدام تاثیر متفاوتی در نوردهی دارند. لوستر هایی که قابلیت تغییر زاویه پخش نور را دارند معمولا بهترین مدل لوستر برای یک فضای بزرگ مثل نشیمن هستند.

لوستر کیوب

8,500,000 تومان9,300,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-016
ابعاد کلی  50 در 50 در 50 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 3500 لومن
گارانتی دو سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از 20 سانتی متر تا یک متر وجود دارد.
  • قابلیت سفارش با ابعاد دلخواه وجود دارد.

اندازه لوستر سالن پذیرایی

همانطور که می دانید لوستر پذیرایی باید در چشم باشد و به خوبی دیده شود. اما این مورد نباید به قدری باشد که اندازه آن نا متعارف دیده شود. لوسترهای بزرگ برای پذیرایی بزرگ مناسب تر هستند و بهتر است از این سبک لوستر فقط در سالن های بزرگ استفاده کنید. این مدل لوستر در فضاهای کوچک به خوبی دیده نمی شوند.

هم چنین پیشنهاد فروهر دیزاین به شما این است که در صورتی که ارتفاع سقف شما خیلی بلند نیست از آویزهای بلند استفاده نکنید. آویزهای بلند برای سقف های بلند یا پلگان خیلی مناسب تر هستند. چون علاوه بر تامین نور جلوه بهتری نیز دارند. ابعاد لوسترهای که برای بالای میز ناهاخوری یا کانتر آشپرخانه  استفاده می شوند باید از این قاعده پیروی کنند. طول لوستر در چنین قسمت هایی باید متناسب با اندازه میز یا کانتر باشد.

لوستر سقفی اسپیس

3,600,000 تومان4,200,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-001
ابعاد کلی قطر بدنه 60 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری  4000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.
  • قابلیت تغییر شکل نوار نوری وجود دارد.

چگونه قطر و ارتفاع لوستر را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که لوستر یکی از بزرگترین اجسام در یک مکان است، ابعاد آن بسیار مهم است. لوستری را انتخاب کنید که خیلی بزرگ باشد و بتواند بر فضای داخلی تسلط داشته باشد و توجه را در دکوراسیون جلب کند.

به طور کلی، یک لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک، کوچکتر از یک لوستر برای یک اتاق نشیمن بزرگتر خواهد بود. با این حال، زمانی که می خواهید اندازه ایده آل را برای این چراغ مهم محاسبه کنید، نیازی به حدس و گمان نیست.

یک فرمول ساده برای قطر وجود دارد که می توانید از آن پیروی کنید:

طول اتاق (بر حسب متر) + عرض اتاق (بر حسب متر) = قطر لوستر (بر حسب سانتی متر) ضرب در عدد 7

به عنوان مثال، فرض کنید که اتاق نشیمن شما 7 متر طول و 4 متر عرض دارد. پس در مجموع می شود 11 متر. بنابراین، قطر یک لوستر برای این اتاق نشیمن 77 سانتی متر خواهد بود. این یک قانون سفت و سخت نیست که باید رعایت شود. بلکه نقطه شروع خوبی برای اندازه تقریبی لوستر برای اتاق است.

همچنین به یاد داشته باشید که یک لوستر برای نورپردازی خانه است. بنابراین، اگر لوستر شما در مرکز کل اتاق نیست، بلکه فقط در یک محل خاص قرار دارد، اندازه منطقه ای را که می خواهید روشن کند، تخمین بزنید.

لوستر سقفی ویژن

2,900,000 تومان3,500,000 تومان
کد محصول FD-CP-011
ابعاد کلی طول بدنه 150 سانتی متر و طول شلنگ نوری 300 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 6500 لومن

ارتفاع

پس از یافتن قطر پیشنهادی، باید ارتفاع لوستر را اندازه گیری کنیم. این اندازه به فاصله سقف تا پایین لوستر هنگام نصب آن اشاره دارد. برای این کار ابتدا ارتفاع اتاق را اندازه بگیرید. 

10 برابر ارتفاع اتاق (بر حسب متر) تا 15 برابر ارتفاع اتاق (به متر) = محدوده ارتفاع لوستر (بر حسب سانتی متر)

به عنوان مثال، برای اتاقی با سقف 2.5 متر ارتفاع، محدوده ارتفاع لوستر مناسب بین 25 تا 40 سانتی خواهد بود.

همیشه به خاطر داشته باشید که این فرمول ها پیشنهادی هستند و قوانین ثابت نیستند. وقتی به نحوه انتخاب لوستر فکر می کنید، به یاد داشته باشید که موقعیت های عملی را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هیچ کس سر خود را به یک وسیله آویزان نمی زند.

سبک طراحی لوستر

یکی دیگر از نکات مهم در خرید لوستر مدرن توجه به سبک طراحی و دکوراسیون فضا است. بهتر است از لوستری استفاده کنید که طراحی آن متناسب با فضای پذیرایی شما باشد. استفاده از یک لوستر کلاسیک با کلاهک و شید برای یک فضای مدرن اصلا گزینه مناسبی نیست. پس حتما قبل از خرید به این نکته بیشتر توجه کنید.

همانطور که می دانید رنگ بدنه نیز یکی از فاکتورهای طراحی لوستر است. پس بهتر است رنگ لوستر را هم در این مورد در نظر بگیرید و لوستری استفاده کنید که رنگی متناسب با دکوراسیون شما داشته باشد. در مقاله انتخاب لوستر اطلاعات کاملی در مورد طراحی مناسب لوستر به شما داده ایم.

لوستر در پذیرایی

شکل لوستر در اتاق نشیمن

همانطور که می دانید، بیشتر لوسترها دایره ای هستند و این شکل لوستر اتاق خواب تقریباً با هر اتاقی به خوبی کار می کند. طرح های لوستر مدرن بسیار متنوع شده اند و شما می توانید با لوسترهای مربع، بیضی و مثلثی جلب توجه بیشتری داشته باشید. در ادامه چند مدل از این نوع محصولات را در استودیو طراحی فروهر می بینید.

با این حال، شکل مقطع مهمتر است. یعنی اینکه وقتی به یک لوستر از پهلو نگاه می کنید، چه شکلی می بینید. انتخاب شما باید برای فعالیت هایی باشد که در اتاق اتفاق می افتد. لوسترهایی با جزئیات آویزان دقیق می‌توانند مانع فعالیت در اتاق شوند، بنابراین اگر اتاق نشیمن شما محل فعالیت است، ته‌های صاف‌تری را انتخاب کنید.

لوسترهای بزرگ نیز می توانند بر گردش هوا و تهویه اتاق تأثیر بگذارند. این امر به ویژه زمانی مهم است که لوستری دارید که دارای چراغ های کوچک زیادی است که گرما تولید می کنند. طرح های جدیدتر که از چراغ های SMD استفاده می کنند یکی از راه های حل این مشکل است. عکس زیر یک نمونه از لوستر بالای جزیره آشپزخانه را نشان می دهد.

لوستر سالن پذیرایی

جنس بدنه لوستر

جنسی که یک لوستر پذیرایی شیک از آن ساخته شده است بر روشنایی، انعکاس و حال و هوای اتاق تأثیر می گذارد. کریستال شیشه ای سنتی و فلز محبوب ترین گزینه های جنس بدنه لوستر برای اتاق نشیمن هستند.

با این حال، آلومینیوم و پلاستیک براق در خانه‌هایی با دکوراسیون و نورپردازی مدرن طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. فضاهای کودکان را می توان با لوسترهایی از پارچه، کاغذ و چوب تزئین کرد.

جنس بدنه بر رنگ نیز تأثیر می گذارد. بنابراین باید رنگ چراغ ها را در نظر بگیرید. زرد گرم یا آبی سرد؟ هر گزینه با برخی جنس ها بهتر از بقیه کار می کند. در نهایت، هنگام انتخاب متریال لوستر، مبلمان و سبک اتاق را در نظر بگیرید. هنگامی که تمام یراق آلات دکوراسیون هماهنگ باشند، فضایی ایجاد می کند که هر کسی که وارد آن می شود استقبال می کند.

لوستر سقفی ناهیرا

1,800,000 تومان2,300,000 تومان

لوستر سقفی هِسپر

2,200,000 تومان2,800,000 تومان

از لوسترهای ساده و مدرن استفاده کنید

یک نکته مهم در انتخاب لوستر سالن پذیرایی استفاده از لوسترهای ساده می باشد. این مدل لوستر را می توانید با انواع دکوراسیون هماهنگ کنید. هم چنین این مدل لوسترها را می توانید برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید چون چشم شما خیلی دیرتر به آنها عادت می کند. قیمت لوستر مدرن پذیرایی معمولا مناسب تر از باقی مدل ها هستند.

لوستر ساده باید در طراحی و رنگ از مدل های یکنواخت و ساده استفاده کند. این ویژگی ها در تمامی لوسترهای با این سبک وجود دارند. هم چنین نور این سبک لوسترها خیلی ملایم و یکنواخت بر روی زمین و دکوراسیون شما بازتاب دارند. درنتیجه همه چیز در فضای این چنین جلوه خود را خواهد داشت. در نتیجه می توانید از المان های بیشتری در دکوراسیون خود استفاد کنید.

لوستر سقفی پیچک

1,300,000 تومان1,700,000 تومان
1,170,000 تومان1,530,000 تومان
 
کد محصول FD-CP-005
ابعاد کلی ظول 120 و قطر 11 سانتی متر
جنس بدنه آلومینیوم
نوع رنگ پودری الکترواستاتیک
نوع نور اس ام دی
شار نوری 2000 لومن
گارانتی یک سال
  • قابلیت تنظیم ارتفاع از یک متر تا 20 سانتی متر وجود دارد.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید لوستر سالن پذیرایی مناسب منزل خود را سفارش دهید. لوستر پذیرایی یکی از مهم ترین لوازم و اکسسوری های منزل شما است و باید در انتخاب آن توجه ویژه ای به فاکتورهای گفته شده داشته باشید.

ما در  فروهر دیزاین همواره سعی داریم تا با خلق و تولید سبک های مدرن و ساده، تمامی این فاکتورها را در محصولات خود رعایت کنیم. هم چنین اکثر محصولا ما قابلیت تغییر این ویژگی ها را دارند تا بتوانید لوستر را با توجه به فضای خود سفارشی کنید. برای تمیز کردن لوستر پذیرایی نیز می توانید این مقاله از وبلاگ را بخوانید و اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 2 =

سبد خرید