وبلاگ فروهر

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر شاید یکی از بزرگ ترین دغدغه ها در تمیز کاری منزل باشد. عموما لوستر ها به این دلیل که در ارتفاع بالا نصب می شوند دسترسی به آنها سخت تر است. پس بهتر است برای تمیز کاری روش هایی را انتخاب کنیم که کاربردی تر باشد. به خصوص لوسترهای کریستالی و لامپ های شیشه ای که باید به طور منظم تمیز شوند تا بتوانید تا حد امکان نور را وارد اتاق خود کنید. هم چنین هیچکس دوست ندارد تا وسایل شیشه ای شما لکه دار و کثیف به نظر برسد. در اینجا سعی کردیم ترفندهایی کاربردی برای تمیز کردن لوستر را به شما معرفی کنیم.

تمیزکردن لوستر سقفی

تمیز کردن لوستر ها و چراغ های آویز

تمیز کردن لوستر سالن پذیرایی به اندازه تمیز کردن مبلمان و یا میزهای سالن نشیمن اهمیت دارد. اگر لوستر و یا چراغ آویز شما خاک گرفته باشد میزان نوری که در بهترین حالت از خود ساطع می کند کمتر خواهد شد و ممکن است به مرور زمان روشنایی لوستر و یا چراغ شما به کمترین میزان خود برسد، پس بهتر است برنامه ای منظم برای تمیز کردن لوسترهای خود داشته باشید.

برای تمیزکردن لوستر ها می توانید از دستمال های گردگیری میکروفیبر و یا گردگیرهای پر ساده استفاده کنید. برای لوستر های کریستالی و شیشه ای توصیه می شود یک بار در ماه باید شیشه را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب و ریز بافته شده پاک کنید تا به مرور شفافیت شیشه ها و کریستال ها کمتر نشود. اگر تمیز کاری کاری خسته کننده و یا حوصله سربر برای شما به حساب می آید پیشنهاد می کنیم هنگام خرید لوستر مدرن و یا محصولات روشنایی سمت  مدل های شیشه ای یا کریستالی نروید. پیشنهاد فروهر خرید لوسترهای مدرن را است که از نظر تمیزکاری کار شما را راحت تر خواهد کرد و به تمیزکاری منظم و زیاد نیازی ندارد. شما می توانید انواع لوستر مدرن را در فروشگاه فروهر انتخاب کنید.

تمیزکردن اجزا متصل کننده لوستر ها

هنگام تمیز کردن لوسترهای آویز، فراموش نکنید که زنجیرها ، سیم ها و اجزای اتصال لوستر که آن را نگه می دارند نیز تمیز کنید. خصوصا زمانی که سیم ها و یا زنجیرها در آشپزخانه باشند و ممکن است تجمع  چربی با گرد و غبار مخلوط شده و صحنه ی بدی را به وجود بیاورند. ضمن اینکه تمیز کردن لوستر و اجزای اتصال آن ممکن است سخت تر شود. می توانید چند قطره از یک مایع ضد چربی را روی یک پارچه میکروفیبر مرطوب استفاده کنید تا تجمع چربی را از بین ببرید.

تمیزکردن لوستر

تمیزکردن یک لوستر قدیمی

ممکن است شما یک لوستر قدیمی داشته باشید که بعد از مدت ها تصمیم به استفاده از آن را گرفته اید و یا ممکن است مدت زیادی باشد که یکی از لوستر های منزل خود را تمیز نکرده باشید، در این صورت حجم زیادی از گرد و خاک و کثیفی بر روی لوستر شما خواهد نشست. برای تمیز کردن لوستر در این مواقع ابتدا سطح لوستر را با یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک پاک کنید که بیشتر گرد و غبار از بین برود. همچنین می‌توانید از غلتک پرزدار برای جذب گرد و غبار بدون پخش آن روی سطح زیر استفاده کنید. اگر تجمع شدید روی لوستر وجود دارد، لوستر و یا چراغ را از محل نصب خارج کنید و از برس گردگیری روی جاروبرقی خود استفاده کنید تا همه تجمعات خاک را بتوانید به صورت یکجا پاک کنید. بعد از اینکه عمده خاک و گرد و غبار از بین رفت مجدد با استفاده از یک دستمال میکروفیبر که کمی نیز رطوبت دارد لکه ها و تیرگی های روی لوستر را کاملا تمیز کنید.

تمیز کردن چراغ هود آشپزخانه

یکی از وسایل روشنایی که بشتر اوقات نادیده گرفته می شود، چراغی است که در هود اجاق گاز قرار دارد. این چراغ ها معمولا دارای یک پوشش پلاستیکی برای محافظت از آن در برابر پاشیده شدن چربی است. اگر چراغ هود شما دارای کاور پلاستیکی باشد که باید کاور پلاستیکی را تمیز کنید و اگر نداشته باشد شما باید با بازه های زمانی کوتاه تری چراغ هود را تمیز کنید. کاور باید هر چند وقت یکبار تمیز شود که اجاق گاز شما با چربی پوشانده نشود و از میزان نوری که قرار است به اجاق گاز برسد کم نشود. بهترین راه برای تمیز کردن چراغ هود و یا کاورش استفاده از محلول های ضدچربی مخصوص آشپزخانه است که با ترکیب با میزان خیلی کمی آب و دستمال های میکروفیبر به راحتی تمیز م یشوند.

تمیز کردن وسایل روشنایی حمام و دستشویی

اگر وسایل روشنایی در حمام شما به طور منظم تمیز نشوند، تمیز کردن آنها بسیار دشوار است. گرد و غبار با بخار حاصل از دوش مخلوط می شود و خمیر غلیظی ایجاد می کند که روی وسایل خشک می شود و به سختی می توان آنها را جدا کرد. سعی کنید هر چند وقت یکبار که آینه روشویی را تمیز می کنید، وسایل را تمیز کنید. اگر آن را بخشی از یک نظافت منظم و دوره ای قرار دهید، هرگز نگران تجمع ضخیم کثیفی بالای چراغ های حمام نخواهید بود.

شستشو وسایل روشنایی

یک نکته سریع برای تمیز کردن شیشه روی چراغ دیواری این است که آنها را در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. (از انجام این کار با مواردی که دارای روکش خاصی هستند خودداری کنید) البته سعی کنید آنها را با قابلمه و ماهیتابه های چرب داخل آن قرار ندهید. ماشین ظرفشویی شما گرد و غبار و لایه ای را که روی شیشه جمع شده است پاک می کند. اگر لکه‌هایی روی آن‌ها وجود داشت، می‌توانید آن‌ها را با یک پارچه میکروفیبر بافت دار کاملا تمیز کنید.

تمیزکردن وسایل روشنایی

تمیز کردن چراغ های سقفی

شما برای تمیز کردن چراغ های سقفی یا چراغ های توکار باید لامپ را از بدنه اصلی جدا کرده، ابتدا خود لامپ را تمیز کرده و سپس داخل قسمتی که لامپ در آن قرار میگیرد را تمیز کنید. اما قبل از اقدام به تمیز کاری فراموش نکنید که چراغ ها را خاموش کنید و بگذارید لامپ ها کاملا خنک شوند. چراغ ها را بردارید و از یک پارچه میکروفیبر خشک استفاده کنید تا گرد و غبار داخل فیکسچر را بگیرید. مطمئن شوید که محل را با دقت پاک کرده اید تا ظرف شل نشود. چراغ‌های سقفی معمولاً با آویزهای فنر مانند در سقف بالا نگه داشته می‌شوند که در صورت جدایی از محل نصب، اتصال مجدد آنها دشوار است.

استمرار در تمیز کردن لوستر ها

شما باید یک برنامه ریزی مستمر برای تمیز کردن لوستر و یا وسایل روشنایی خود داشته باشید . لوستر ها و آباژور ایستاده حداقل باید هر دو هفته یکبار گردگیری شوند تا از تجمع گرد و غبار و کثیفی در بالای وسایل جلوگیری شود. در بین هر گردگیری نیزمی توان با استفاده از گردگیر پر، تمیزکاری را مجدد انجام داد. اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار را در داخل و اطراف لامپ پاک کرده اید. دیر به دیر انجام دادن تمیز کاری خصوصا در لوستر های شاخه ای باعث ایجاد تار عنکبوت در داخل سرهای اطراف لامپ ها م یشود.

تمیزکردن وسایل روشنایی در فضای باز

وسایل روشنایی در فضای باز مانند چراغ محوطه ای باید به طور مرتب تمیز شوند. ما گاهی اوقات آنها را نادیده می گیریم، زیرا هنگام تمیز کردن از دید ما دور هستند. از جارو یا دمنده برای حذف حشرات و تارهای عنکبوت اطراف چراغ ها استفاده کنید. لامپ های شیشه ای را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد تا کثیفی و آلودگی را از بین ببرد.

تمیزکردن لوستر گرد

تمیزکردن لوستر، آباژورها و وسایل روشنایی نقش خیلی مهم در افزایش طول عمر این محصولات دارند. پس از این مورد به سادگی نگذرید و حتما برنامه ای مستمر و منظم برای تمیز کردن لوستر های خود داشته باشید تا بتوانید استفاده بهینه از روشنایی محصولات خود داشته باشید. اگر شما محصولات فروهر را برای روشنایی منزل خود انتخاب کردید در قسمت وبلاگ در مطلب دستورالعمل استفاده از محصولات نحوه تمیز کردن محصولات را برای راحتی شما عزیزان درج کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دوازده =

سبد خرید